Audi A1
“Audi” sugrįžta į mažylių segmentą. Rinkos naujokas Audi A1 stos į aršią konkurencinę kovą su senbuviu Mini.
“Audi” jau kelerius metus ruošėsi šiam žingsniui. 2005 metais nutraukęs A2 modelio gamybą (nes šis buvo per brangus ir jo pardavimas niekada nesiekė planuojamo lygio) koncernas pradėjo tirti rinką. Iš pradžių Tokijo parodoje (kuriais metais) buvo pristatytas koncepcinis Metro modelis, o po metų ir A1 Sportback. Šie automobiliai sulaukė gero įvertinimo, todėl gamintojas nusprendė šį projektą tęsti. Taip buvo sukurtas A1 mažylis. Oficialiai pristatytas Ženevos automobilių parodoje modelis vasarą jau bus parduodamas Europoje.
“Volkswagen” platforma
Naujas Audi mažylis sukurtas ant “Volksvagen” platformos, kurią šiuo metu turi VW Polo ir Škoda Fabia modeliai. Audi A1 ilgis siekia vos 4 metrus. Iš pradžių bus siūloma tik trejų durų versija, o funkcionalesnė penkiadurė pasirodys tik kitų metų pradžioje.
Stilistiškai modelis nėra kuo nors ypatingas ar išsiskiriantis, bet ir negalima sakyti, kad jis nėra gražus ir originalus. Dėmesį patraukia naujos trapecijos formos grotelės, priekiniai biksenono žibintai su LED diodų šviesomis, galinės trimatės diodinės lempos bei metalo spalvos statramsčiai ir stogo krašto linija, išryškinanti viršutinę automobilio dalį. Dinamiškumo naujam modeliui suteikia galinis vadinamasis stogo spoileris ir į kėbulo išorę išsišovusiose arkose įmontuoti ratai.
Komplektacijos
Kaip ir dera “Premium” segmentui, automobilio viduje karaliauja aukštos kokybės apdailos medžiagos ir gera bazinė įranga. Bus siūlomi du šio modelio įrangos paketai: “Attraction” ir “Ambition”. Pirmąjį sudarys: radijo grotuvas, centrinis užraktas su nuotolinio valdymo funkcija, elektra valdomi langai ir šoniniai veidrodėliai bei aukščio reguliavimo funkciją siūlanti vairuotojo sėdynė. Standartinę saugumo įrangą sudaro: priekinės, šoninės oro pagalvės ir oro užuolaidos. “Ambition” versija siūlys 16 colių aliuminio ratlankius, odinį vairą, borto kompiuterį ir sportines sėdynes. Beje, naująjį Audi mažylį bus galima sukomplektuoti pagal individualų pageidavimą, nes priedų pasirinkimas išties didelis: garso ir informacinės sistemos, tarp jų atidaromą spalvotą ekraną ir MMI valdymo skydą vidurinėje konsolėje turinti “MMI Navigation plus”, keliolika sėdynių apmušalų variantų (tarp jų ir odiniai), profiliuotos sportinės sėdynės, panoraminis stiklinis stogas, diodinis vidaus apšvietimas, automatinis oro kondicionierius, 17 arba 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai bei stilistiniai kėbulo paketai, suteikiantys automobiliui sportinę išvaizdą.
Kupė stilius. Dėl lenktos stogo linijos siluetas atrodo dinamiškai. Platūs buferiai ir 18 colių aliuminiai ratlankiai yra “S-Line” paketo elementai
Varikliai
Rinkos debiutantas A1 turės keturis turbininis variklius: du benzininius ir du dyzelinius (žr.lentelę), kurie bus komplektuojami su penkių pavarų mechaninėmis greičių dėžėmis, o 1.4 TFSI versija bus siūloma su šešių pavarų mechaninė arba septynių padėčių dviejų sankabų “S-Tronic” dėžė (už papildomą mokestį). Visuose automobiliuose bus sumontuotos “Start&Stop” ir energijos atkūrimo stabdant sistemos.
Lietuvoje Audi A1 turėtų pasirodyti ……. Jo kaina bus nuo …
Išvada
Remdamasi ilgamete patirtimi “Audi” padarė teisingas išvadas, ir, kalbant apie A1, tikrai nepersistengė dėl kainos dydžio. Bazinis modelis turėtų kainuoti apie 16 tūkst. eurų (per 55 tūkst. Lt), t.y. tik tūkstančiu eurų daugiau nei Vokietijoje kainuoja VW Polo. Šis faktas suteikia vilties, kad ir Lietuvoje tai bus patrauklus pasiūlymas (žinoma, atsižvelgiant į “Premium” segmentą).
1