Sportinių automobilių gerbėjams gerai pažįstama „BMW M“ serija pasipildė daug žadančiomis naujienomis. Šių automobilių gamintojas „BMW M GmbH“ neseniai pristatė naujuosius „BMW M3 Sedan“ ir „BMW M4 Coupe“ modelius. Abu šie penktos kartos „M“ serijos automobiliai atskleidžia naują kompanijos viziją, kaip turi atrodyti aukštos klasės sportinės mašinos, kurios sėkmingai tęs „BMW M“ sėkmės istoriją.
„Visos keturios iki šiol pasirodžiusios „BMW M3“ automobilių kartos sėkmingai derino sportinių automobilių DNR ir tinkamumą kasdieniam vairavimui bet kokiomis sąlygomis, tuo pačiu išlaikydamos ir ypatingą emocinį ryšį su vairuotoju. „BMW M3 Sedan“ ir „BMW M4 Coupe“ atspindi tą pačią filosofiją. Kiekvieno „BMW M“ automobilio širdis yra šešių cilindrų variklis su turbina, kuris pasižymi dideliu sukimo momentu ir visais turbinų suteikiamais privalumais“, – sako „BMW M GmbH“ prezidentas daktaras Friedrichas Nitschke.
Tobulinant šių BMW modelių technines savybes, abu jie apsuko ne vieną tūkstantį ratų legendinėje Niurburgringo trasoje Vokietijoje. F. Nitschke teigimu, tokios „treniruotės“ padėjo „BMW M3 Sedan“ ir „BMW M4 Coupe“ įdiegtas lenktyniniams automobiliams būdingas technologijas sėkmingai pritaikyti ne tik lenktynių trasai, bet ir kasdienėms kelionėms.
„Kruopštus ir nuoširdžios aistros kupinas inžinierių komandos darbas padėjo mums sukurti dvi aukštos klasės sportines mašinas, nustatančias naujus stiliaus ir valdymo standartus“, – teigia F. Nitschke.
Specialiai šiems modeliams sukurtas šešių cilindrų variklis su „M TwinPower Turbo“ technologija leidžia jiems pasiekti net 431 AG. Šio variklio didžiausias sukimo momentas – 550 Nm, arba 40 proc. didesnis negu „BMW M3“ pirmtako. Nepaisant to, šis agregatas vis tiek pasižymi maždaug 25 proc. mažesnėmis degalų sąnaudomis ir CO2 emisija negu anksčiau. Tiek „BMW M3 Sedan“, tiek „BMW M4 Coupe“ su papildomai įdiegta pasirenkama 7 pavarų „M Double Clutch“ pavarų dėže nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 4,1 s.
Siekiant užtikrinti kuo didesnį dinamiškumą ir mažesnį degalų suvartojimą, naujųjų modelių svoris, lyginant su pirmtakais, yra mažesnis maždaug 80 kg. Automobilio svoris sumažintas pritaikius tokius technologinius ir dizaino sprendimus kaip lengvesnių medžiagų, pavyzdžiui, anglies pluoštu sustiprinto plastiko (CFRP) arba aliuminio panaudojimas važiuoklėje ir kėbule.
Vienas pagrindinių tikslų, kurį siekė įgyvendinti „BMW M3 Sedan“ ir „BMW M4 Coupe“ kūrę inžinieriai – tai galimybė naujiesiems automobiliams sėkmingai pasirodyti lenktynių trasose. Norėdami pabrėžtii lenktyninį abiejų modelių charakterį, inžinieriai dirbo kartu su „BMW Motorsport“ profesionaliais lenktynininkais – „DTM“ vairuotojais Bruno Spengleriu ir Timo Glocku.
Šviežiausių „M“ serijos naujienų šiemet sulauks ir šių automobilių gerbėjai Lietuvoje. Oficialios BMW atstovės Lietuvoje UAB „Krasta Auto“ salonuose užsisakyti „BMW M3 Sedan“ ir „BMW M4 Coupe“ jau bus galima nuo balandžio mėnesio.