Tarptautinis technologijų koncernas „Bosch“ per kelerius metus Lietuvoje planuoja beveik du kartus, iki maždaug 40, padidinti pasauliniam „Bosch Car Service“ tinklui priklausančių automobilių servisų skaičių. Tokia plėtra numatyta įvertinant pasaulines tendencijas ir Lietuvos rinkos potencialą.
„Ilgametė tarptautinė praktika rodo, kad tokio dydžio šalyje kaip Lietuva gali sėkmingai veikti apie 40 aukšto lygio nepriklausomų automobilių servisų. Į šį lygį ir orientuojamės, tačiau daug ką, be abejo, lems rinkos raida, pavyzdžiui, kaip sparčiai Lietuvoje atsinaujins automobilių parkas“, – sakė „Bosch Automotive“ padalinio Lietuvoje vadovas Tomas Bučinskas.
Šiuo metu Lietuvoje „Bosch Car Service“ sistemai priklauso 23 automobilių servisai, 2011 metų pradžioje jų buvo 14. Pasauliniu mastu „Bosch Car Service“ tinklas vienija daugiau kaip 14 tūkstančių servisų daugiau kaip 130-yje valstybių.
Tapti „Bosch Car Service“ sistemos nariu turi teisę tie servisai, kurie pasirašo su „Bosch“ partnerystės sutartis, investuoja į modernią diagnostikos įrangą, nuolat sudaro sąlygas darbuotojams kelti kvalifikaciją ir ypatingą dėmesį skiria paslaugų kokybei. Savo ruožtu, „Bosch“ savo servisams sudaro galimybes žengti koja kojon su technologijų pažanga: meistrams reguliariai organizuojami tobulinimosi kursai, siūloma atnaujinta diagnostikos ir kita įranga, visi servisai turi galimybę operatyviai rasti sprendimus naudodamiesi pasauline „Bosch“ duomenų baze ir telefonine techninės pagalbos sistema.
Pasak T. Bučinsko, Lietuvoje neišvengiamai artėja laikas, kai aukšto lygio servisai taps būtinybe daugumai automobilių savininkų, nes elektroninės sistemos praktiškai jau dabar valdo visas automobilio funkcijas.
„Kokių penkiolikos metų automobilį šiandien tikriausiai dar įmanoma bent iš dalies aptarnauti eiliniame garaže, tačiau jei automobilis naujas arba pagamintas prieš kelerius metus, be šiuolaikinių diagnostikos sistemų tampa keblu pakeisti stabdžių trinkeles ar netgi pamatuoti alyvos lygį. Atitinkamai auga ir meistrų kvalifikacijos reikalavimai“, – sakė T. Bučinskas.
Sparčiai tobulėjant automobilių technologijoms „Bosch Car Service“ tinklo servisai naudoja nuolat atsinaujinančias modernios diagnostikos įrangos programas, daug investuoja į meistrų kvalifikacijos didinimą. Dėl to servisų veiklos efektyvumas visame pasaulyje akivaizdžiai išaugo: tarptautinis „Bosch“ tyrimas rodo, kad 1991 metais automobilis servise išbūdavo vidutiniškai 48 valandas, o 2010 metais – vos 4 valandas.
Siekdama kelti automobilių meistrų kvalifikaciją, 2010 metais „Bosch“ atstovybė Lietuvoje įsteigė mokymų centrą. Šiame centre organizuojami profesiniai mokymai įvairių specializacijų meistrams. Naujausias teorines žinias čia lydi praktinis darbas su moderniais automobiliais šalia įrengtoje techninio automobilių aptarnavimo zonoje.
„Bosch“ yra tarptautinis technologijų koncernas, vartotojams visame pasaulyje tiekiantis tūkstančius įvairiausių produktų – nuo buities prietaisų ir saulės baterijų iki elektrinių įrankių bei automobilių sistemų, kur apie 80% techninių inovacijų, įdiegtų į šiuolaikinius automobilius, yra sukurtos Bosch inžinierių. Lietuvoje „Bosch“ veikia nuo 2002 metų.