Aštriais kultinio belgų choreografo Wimo Vandekeybuso ir jo trupės „Ultima Vez“ šokio akordais šįmet pradedamas tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“. Kad įspūdis greit neišblėstų, po įvadinio spektaklio visų šokio gerbėjų paskutinį kartą šį sezoną laukia Metų scenos reiškinys – Auksinio scenos kryžiaus laureatas „Contemporary?“. O festivalio atidarymo vakarą vainikuos ir tarsi įžanga į šeštadienio spektaklius taps Suomijoje gyvenančio ir kuriančio lietuvių choreografo Andriaus Katino darbas WORK.
Šeštadienio mozaika: su kitų šalių prieskoniu
„Naujojo Baltijos šokio“ šeštadienis skirtas svečiose šalyse besidarbuojančių lietuvių choreografų ir šokėjų – Andriaus Muloko (Olandija), Ugnės Dievaitytės (Ispanija), Vilmos Pitrinaitės (Belgija) kūriniams pristatyti.
Tiesa, prieš tai savo talentą atskleis Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos klasikinio ir šiuolaikinio šokio specializacijų moksleiviai, pristatysiantys savo kurtas choreografines miniatiūras – įžvalgesni žiūrovai galės mėginti pasidairyti po Lietuvos choreografijos ateities aruodą. Po jų leisimės į choreografo Martyno Rimeikio „Kelionę“ – tai geriausias pernykščio Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro projekto „Kūrybinis impulsas“ kūrinys.
A. Mulokas savo darbe „Criseless“ ritualiniu būdu ieško pusiausvyros tarp virtualaus pasaulio ir tikrovės. „Pateikiu keletą spalvotų įvairialypio gyvenimo modelių, kurie kartais prieštarauja vienas kito grožio supratimui, bet niekada nesikėsina į paties grožio prigimtį. Susidūrimas su nuopuoliu dar nereiškia, kad įvyko krizė, tai labiau primintų kelionę permainingo oro sąlygomis, kai prireikia tinkamos amunicijos, kad išgyventum“, – apie savo darbą sakė A. Mulokas.
U. Dievaitytė su kolege Poliana Lima iš Brazilijos sukūrė spektaklį „Kūnai“, kuris atskleidžia nuostabią šokių abstrakcijos galią, iš kurios gimsta tiesioginė ir sudėtinga kalba iš kūno į kūną. Scenoje rodomi kūnai – gyvi, judesio pagauti. Kaip teigė autorės, kūnas – tai gyvenimo, patirties, dvilypumo šaltinis.
Neabejotinai nustebins V. Pitrinaitės darbas. Choreografė sumanė „Mis pasaulio“ konkursą perkelti į Lietuvą, taigi šeštadienio vakarą nepraleiskite progos pamatyti, kaip nugalėti varžoves seksis Lietuvos atstovei. Ironiškas vaidinimas „Mis pasaulis 2014 Lietuva“ – šeštadienio vakarą Menų spaustuvėje.
Sekmadienį – premjera, paieškos ir pažinimas
Sekmadienio repertuaras prasidės hiphopo ritmu. „Naujojo Baltijos šokio“ gerbėjams atvežamas tik vasario pabaigoje Prancūzijoje pristatytas naujausias daugybę šalių apkeliavusios prancūzų hiphopo šokio trupės „Compagnie Malka“ spektaklis „La preuve par l’autre“. Lietuva taps pirmąja užsienio šalimi, kurios žiūrovai išvys naująjį prancūzų darbą – trijų veiksmų ir šešių šokėjų kūrinį.
Tą patį vakarą šokio gerbėjams bus pristatytas ir ukrainiečių trupės „TanzLaboratorium“ spektaklis „Galimybės žiaurumas“. Trupė sukūrė trilogiją, dedikuotą trims įtakingiems XX a. teatro režisieriams – Lesui Kurbasui, Vsevolodui Meyerholdui ir Antoninui Artaud, jų mirtims, baimėms ir idėjoms. „Galimybės žiaurumas“ yra trečioji trilogijos dalis, atspindinti A. Artaud „teatro alchemiją“. Kūrinys veikia kaip performansas-instaliacija, kur pagrindinis vaidmuo priklauso žiūrovo suvokimui, o aktoriai egzistuoja kaip daiktai. Ši instaliacija – tai bandymas suprasti tai, kas visada lieka tik veiksmo potencialas, kas negali būti iki galo įvykdyta, apie galimybės žiaurumą.
Sekmadienį į „Ieškojimų kabinetą“ pakvies ir Kauno šokio teatras „Aura“. O puikūs kauniečiai šokėjai, buvę „Auros“ solistai Marius Pinigis ir Mantas Stabačinskas (šiųmetis Auksinis scenos kryžius jam skirtas kaip geriausiam šokėjui) intriguoja savarankiška premjera – spektakliu „ID: nr-688e“.