Kompaktinis „Astra GTC“ kupė sukėlė „Opel“ sujudimą šį birželį, kuomet prasidėjo užsakymai. Stilingas, sukurtas dizainerių komandos kuriai vadovavo Markas Adamsas, „Opel/Vauxhall“ dizaino vice prezidentas, GTC kelia klientų pasigerėjimą bei sparčiai kopia į pirmas pozicijas savo klasėje.
Tačiau ne tik veržlios kėbulo linijos daro automobilį patrauklų. Skirtingai kitų esamų trijų durų kompaktiškų hečbekų, GTC, kaip ir jo pirmtakas, bus vienintelis „Opel“ modelis, skirtas vairavimą mėgstantiems klientams, vertinantiems nepriekaištingą automobilio valdymą.
Kad tai pasiekti, „Opel” inžinieriai iš Ruselsheimo ir „Vauxhall” technikos centro esančio Milbruke (Didžioji Britanija), GTC modeliui sukūrė unikalią platformą. Pagrindinės jos dalys – „HiPerStruts” pakaba montuojama ant priekinių ratų ašies, kuri iki šiol buvo montuojama „Insignia OPC“ 239kW/325 AG, bei reikšmingi patobulinimai atlikti GTC galinėje pakabos „Watt“ jungtyje.
GTC pasižymi ir skirtingų galių variklių gausa – nuo 88kW/120 AG iki 132 kW/180 AG, tad vairuotojai visuomet gali pasirinkti jiems tinkamą variantą.
Pažangi pakaba didina GTC patrauklumą
Nuo pat GTC programos vystymo pradžios, pagrindinis tikslas buvo leisti vairuotojui pajusti automobilį. „Mūsų tikslas yra pasiekti geriausią valdymo dinamiką klasėje,” – sako Michaelis Harderis, „Opel” automobilių dinamikos technikos specialistas. „Taip pat norime pabrėžti, kad vairavimas ir automobilio amortizavimas nuo įprastos penkiadurės „Astra” tapo daug komfortiškesnis važiuojant net ir duobėtais Europos šalių keliais.”
„Opel” pakaba „HiPerStrut” montuojama GTC – pirmą kartą „Astra” modelyje. Ankščiau pristatyta „Insignia OPC” 239kW/325 AG modelyje, „HiPerStrut” didina „Astra” privalumus, tačiau turi sumažintą centrinio nuolydžio (44 procentais) kompensatorių bei trumpesnę ašį (46 procentais) lyginant su „McPerson” pakaba, montuojama „Astra” modeliuose.
Tai mažina sukamojo momento reakcijos laiką – charakteringo, visiems galingiems, priekiniais ratais varomiems automobiliams, bruožo ir gerina automobilio valdymą posūkio metu. Be to „HiPerStrut” pakaba gerina GTC priekinių ratų sukibimą su danga posūkio metu. Geometrijos pakitimai dėl šios pažangios pakabos, leidžia GTC „apauti” didesnius nei 20 colių skersmens ratus.
„Lig šiol penkių durų „Astrą” buvo malonu ir gera valdyti,” – sako Michaelis Harderis. „Bet GTC automobilių valdymo galimybių kartelę kilstelėjo dar aukščiau. Vairuotojai iš karto įvertins neeilinius patobulinimus – puikų automobilio valdymą – leidžiantį išnaudoti visas pagrindines „Astra” automobilio platformos ypatybes.”
Galinės pakabos korekcijos pažemino GTC važiuoklę ir pakeitė tarpvėžę
Palyginti su penkerių durų „Astra”, GTC versija yra žemesnė 15 mm, bet ratų bazė pailgėjo 10 mm, nuo 2685 mm iki 2695 mm. Abi tarpvėžės tapo platesnės, priekinė siekia 1584 mm (+40mm), o galinė – 1585 mm (+30mm).
Atnaujinus „Astra GTC” galinės pakabos „Watt” jungtį atsirado galimybė kiekvienam modeliui individualiai pritaikyti posūkio svyrimo laipsnį, kietumą ir aukštį. Naujoji „Watt“ pakabos sistema - kur kas pranašesnė už dabartinės modernios „multi link” daugiasvirtės pakabos konstrukciją. Ši sistema leidžia didesnį rato išsukimo kampą, mažina pakabos apkrovą ir trintį. Taip garantuojamas didesnis stabilumas posūkiuose.
„Wat“ jungtis tvirtinama automobilio apačioje ant nedidelės kryžminės detalės už galinio rato centrinės linijos. Ją sudaro trumpa centrinė svirtis su šarnyrais. Prie jų prisukamos šoninės jungtys, susiejančios centrinę svirtį su ratais.
Važiuojant tiesiai, ši sistema užtikrina stabilumą, o posūkio metu visiškai sumažina šoninius nukrypimus, taip pat, kaip ir moderni „multi-link“ sistema. „Opel“ inžinieriai įvertino, kad ši jungtis panaikina 80 proc. šoninių apkrovų galinėje pakaboje. Be to, „Watt“ jungtis leidžia montuoti minkštesnes įvores, garantuojančias komfortiškesnį galinės pakabos važiavimą.
Unikali GTC vairavimo sistema
Tikslumas, reakcija ir pasitikėjimas. Tai trys pagrindiniai tikslai numatyti unikaliai GTC valdymo programai. Buvo siekiama, kad ši valdymo sistema lengvai veiktų važiuojant nedideliu ar didesniu greičiu.
„Astra GTC” automobilio vairo sistemoje krumpliastiebio ir dantračio mechanizmas suderintas su greičiui jautriu vairo stiprintuvu. Kad vairuotojui suteiktų daugiau valdymo galimybių, stiprintuvo elektrinis varikliukas montuojamas ne vairo kolonėlėje, kaip įprastai, bet tiesiai ant vairo krumpliastiebio.
Elektroninės vairo stiprintuvo sistemos (EPS) pranašumai gerai žinomi. Važiuojant lėtai ši sistema nereikalauja jokių valdymo pastangų. Greičiui didėjant vairuotojui netenka sukti vairo didesniu kampu, automobilis puikiai reaguoja net ir į menką vairo suktelėjimą. Be to, hidraulinis siurblys nenaudoja energijos, tiesiogiai paskirstydamas galios kiekį, reikalingą valdymui važiuojant bet kokiu greičiu, todėl sumažėja degalų sąnaudos. Tai dar vienas reikšmingas šios sistemos pranašumas.
„FlexRide” didina GTC patrauklumą dar labiau
„Astra GTC” važiuoklė konstruota taip, kad puikiai derėtu su „Opel” išmania, adaptyvine „FlexRide” važiuoklės valdymo sistema. Ši sistema daro automobilį stabilesnį, didina stabilumą posūkiuose, pakaba automatiškai prisitaiko prie kelio sąlygų, automobilio judėjimo bei individualaus vairavimo stiliaus. Geresnis sukibimas su kelio danga bei stabilumas didina automobilio saugumą ekstremaliose situacijose. „FlexRide” turi tris režimus, kurie leidžia keisti automobilio charakteristiką vieno mygtuko paspaudimu. Bet kuriuo metu galima pasirinkti tarp subalansuoto „Standard”, komfortiško „Tour” ir aktyvesnio „Sports” režimų.
Prasti keliai: iššūkis važiuoklę kuriantiems inžinieriams
„Didžiojoje Britanijoje, kaip ir daugelyje Europos šalių keliai gana prastos būklės,” sako Garis Bakeris, „Vauxhall” technikos centro vyriausiasis mechanikas. „Dažnai bandome automobilius įvairiose Europos šalyse, bet reikia pripažinti, kad Britanijos keliai nelygūs, nors tai ir atskleidžia charakteringus automobilio valdymo bruožus, kuriuos geri keliai lengvai paslepia. Valdymo galimybes atskleidžia ir staigūs posūkiai keliuose bei sunkiai vairuotojui įžvelgiami kelio nelygumai, kas taip pat labai įprasta Didžiosios Britanijos keliuose. Visa tai kelia papildomus reikalavimus net tik vairuotojams, bet ir mums – inžinieriams, kuriant naujas mašinas. Puikus automobilio valdymo galimybių pavyzdys galėtų būti – tai vairuotojo lenkimo manevras jam nežinomu keliu, kai netikėtai priekyje susidūręs su staigiu posūkiu ar kliūtimi turi stabdyti. Važiuojant tokiomis sąlygomis automobilis turi tinkamai reaguoti į vairuotojo pastangas siekiant jį suvaldyti.”
Žinant, kad vairuotojai ne visuomet gali važinėtis gerais keliais, GTC puikiai susidoroja su duobėtu ir provėžuotu keliu, net ir esant užmontuotais 19 ar 20 colių skersmens ratais (18 colių montuojami standartiškai).