Šiandien „Samsung“ yra žinomas prekės ženklas visame pasaulyje, o prieš kelis mėnesius „DDB Brand Capital“ surengtoje mylimiausių lietuvių prekių ženklų apklausoje surinkęs 27,8% balsų pateko į dvidešimtuką. Skeptikai kalba, kad „Samsung“ sėkmę lemia produktų pasirinkimo gausa, o šio prekės ženklo šalininkai teigia, jog sėkmės paslaptis – optimalus funkcionalumo ir kainos santykis. Tad kodėl gi lietuviai renkasi „Samsung”?
Parduokime viską strategija
Universalumas. Kuomet konkurentai stengėsi ieškoti ir pristatyti visuomenei savo prekės ženklo išskirtinumą, „Samsung“ smogė iš kitos pusės. Kompanija ėmėsi įrodyti, kad visos jų gaminamos prekės yra inovatyvios bei funkcionalios ir stengėsi pasiūlyti visą techninės produkcijos spektrą, reikalingą žmogaus gyvenime. Kompanijos tikslas – būti kiekviename namų kampelyje: pradedant naujais telefonais, kompiuteriais, televizoriais ir baigiant džiovintuvais, skalbimo mašinomis ar šaldytuvais. Ką gi, net jeigu „Samsung“ ir ne visada yra lyderiaujantis prekės ženklas rinkoje, ši strategija veikia puikiai.
Sąžiningas prekės ženklas
Patikimumas. Ar produktas kokybiškas ir veikia taip, kaip yra pristatomas, paaiškėja tik jį įsigijus ir išbandžius. Todėl išlaikyti klientų lojalumą meluojant yra praktiškai neįmanoma. Panašu, jog „Samsung“ puikiai tai supranta. Vartotojų pasitikėjimą šiuo prekės ženklu lemia suderintas funkcijų gausos ir kokybės santykis.
Ir vis tik svarbiausia, ką suprato „Samsung“, jog neužtenka turėti tik kokybiškus prietaisus, svarbu informuoti žmones kaip naudotis naujausiomis technologijomis, o prekės ženklą sėkmė lydės tik tada, kai klientai supras, ką jie perka, o nusipirkę bus patenkinti produkto funkcijomis bei kokybe.
Pasvertas sprendimas
Racionalumas. Sėkminga šio prekės ženklo strategija – tinkamai pasirinktas pozicionavimas. Veikiausiai nematydamas tikslo konkuruoti su „Apple” dėl dar vienos tai „gyvenimo būdas” strategijos, „Samsung“ pozicionuoja save kaip pasvertą pasirinkimą. Tad reklamose dėl fanatiško „Apple” gerbėjų elgesio neretai konkurentą pašiepia ir pristato save kaip racionaliai mąstančių vartotojų prekės ženklą.
„Lengvas, mažas, bet gali tiek daug“, „Kiekviena „Samsung“ funkcija sukurta taip, kad palengvintų kasdienį tavo gyvenimą “ – tokie ir panašūs apibūdinimai vyrauja daugelyje „Samsung“ reklamų. Ir kad ir kaip dėl tokios reklamos pyktų „Apple” fanai, visai su ja nesutikti negalima, mat viename prietaise išties sudėta daugybė funkcijų, kurių gali prireikti bet kuriuo metu.
Į „Samsung” prekės ženklą telpa išties daug savybių: 1) unikalumas kartu su Pietų Korėjos gamintojų pristatytu lenkto stiklo „Galaxy Round“, 2) viliojantis ir rafinuotas „Crystal“ dizainas, 3) patikimumas užtikrintas pagal aukščiausius patikros standartus ir, žinoma, 4) funkcionalumas bei didesnis našumas, kurį įrodo suteikti apdovanojimai.
Prieinama kaina
Kainodara. Daug metų dėl geriausiojo vietos su „Apple“ besivaržantis „Samsung“ turi itin didelį konkurencinį pranašumą – prieinamą kainą. Todėl produktų asortimentas, funkcijų gausa, techniniai sprendimai ir išskirtinis dizainas palenkia vartotojų nuolankumą šiam ženklui, o galutinį sprendimą įsigyti būtent „Samsung“ užtikrina ir palanki kaina. „Panašu, kad internetinių parduotuvių pirkėjai išties pasiduoda „Samsung” vilionėms ir, lyginant su kitais prekių ženklais, „Samsung” pardavimai yra didžiausi”, – sako el. parduotuvės BIGBOX.LT vadovas Gytis Breikštas.
Tad sakyti, jog „Samsung“ yra giliai įleidęs šaknis vartotojų savimonėje kaip patikimas, prieinamas ir absoliučiai racionalus pasirinkimas – veikiau ne reklaminis triukas, o kliento portretas.
Ar „Samsung“ išties pateisins patikimo ir kokybiško prekės ženklo vardą galėsite stebėti „Samsung“ ir „Apple“ dvikovoje stalo futbolo aikštelėje. Kuri planšetė išliks ilgiausiai nesudužusi „Samsung“ ar „Apple“, stebėkite www.foosbox.lt