2011 Gruodžio 03

10 priežasčių, kodėl verta naudotis elektroninėmis paslaugomis

veidas.lt


Lietuvoje įsitvirtinančios elektroninės paslaugos prisideda ne tik prie valstybės gerovės kūrimo, bet ir sudaro sąlygas tūkstančiams paprastų žmonių kasdienius reikalus tvarkyti taip, kaip prieš 10–20 metų galima buvo tik svajoti.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) sudarė dešimties faktų sąrašą, pagrindžiantį e. paslaugų naudą.
1.Patogumas. Į elektroninę erdvę persikelia vis daugiau viešųjų ir administracinių paslaugų. Daugumą kasdienių reikalų, kuriuos anksčiau reikėdavo tvarkyti žygiuojant iš vienos įstaigos į kitą bei pildant šūsnis įvairių dokumentų, dabar galima greitai ir patogiai išspręsti internetu.

2.Sutaupomas laikas. Sumokėti komunalinius mokesčius, pateikti prašymą „Sodrai“, deklaruoti mokesčius arba užsakyti pažymą Registrų centre internetu galėsite vos per kelias minutes. Bandydami atlikti tokias pat procedūras keliaudami į bankų skyrius ar vieną iš Registro centro filialų, galite sugaišti daug brangaus laiko – vien kelionė gali užtrukti valandą ir daugiau. Nepamirškite ir apie eiles, kuriose gali tekti praleisti dar gerą valandą.

3.Sutaupomi pinigai. Paskaičiuokite, kiek gali kainuoti kelionė iki vienos ar kitos institucijos, norint užsakyti Jums reikalingą dokumentą. Mažiausiai – keli litai, o jei važiuosite iš atokesnės gyvenvietės, už bilietą ar kurą gali tekti pakloti iki keliasdešimties litų. Tad e. paslaugos per metus Jums gali padėti sutaupyti nemenką pinigų sumą. Be to, atliekant daugumą operacijų elektroninėje erdvėje.

4.Prieinamumas visą parą. Jums nereikia derintis prie institucijų darbo laiko – elektroninė erdvė suteikia galimybę pasinaudoti reikalinga paslauga Jums patogiu metu. Visomis elektroninėje erdvėje teikiamomis paslaugomis Jūs galite naudotis 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

5.Prieinamumas visiems žmonėms. Elektroninės paslaugos šimtams tūkstančių Lietuvos piliečių suteikia galimybę naudotis daugeliu paslaugų, kurios anksčiau jiems buvo sunkiai prieinamos arba neprieinamos. 250 tūkst. Lietuvos žmonių su negalia ir per 400 tūkst. iš Lietuvos dirbti arba studijuoti į užsienį išvažiavusių piliečių elektroninėje erdvėje gali tvarkyti savo sąskaitas, užsakinėti dokumentus, teikti ataskaitas ir atlikti dešimtis kitų veiksmų.

6.Visa informacija vienoje vietoje. Vienoje vietoje pateikta informaciją apie tai, ką ir kaip reikia daryti, norint gauti vieną ar kitą viešojo administravimo paslaugą, kad žmogus, būdamas namie arba darbo vietoje, galėtų sužinoti atsakymus į jam rūpimus klausimus.

7.Saugumas. Gautos elektroninės sąskaitos arba kiti elektroniniai dokumentai niekuomet nepasimes, juos pažiūrėti galėsite bet kur ir bet kada, prisijungę prie internetinės duomenų bazės ar savo elektroninio pašto.

8.Sumažinta klaidų tikimybė. Daugelio paslaugų užsakymo e. formas paprasta ir patogu užpildyti, nes vartotojui iškart automatiškai parodomos pildymo klaidos; o automatizuoti paslaugos suteikimo procesai sumažina institucijų tarnautojų klaidų tikimybę ir padeda paslaugas suteikti greičiau ir efektyviau.

9.Korupcijos prevencija. Viešųjų ir administracinių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę sumažina korupcijos prielaidas – juk kompiuteris nepareikalaus iš Jūsų kyšio už operatyvesnį dokumentų tvarkymą ar išdavimą.

10.Ekologiškumas. Naudodamiesi elektroninėmis paslaugomis, prisidedate prie gamtos tausojimo, kadangi sudarote prielaidas naudoti mažiau kuro, nes išvengiate bereikalingų kelionių, naudojote mažiau popieriaus.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...