Perkant naudotą automobilį
Gražiai sutvarkytas: tokių automobilių kaip šis komisuose tūkstančiai
Daužtas ar ne? Iš pirmo žvilgsnio tai nustatyti labai sunku. Mes patarsime, į ką būtina atkreipti dėmesį, renkantis ir perkant naudotą automobilį.
Taip gražiai, kaip šioje nuotraukoje, gali atrodyto ir… metalo laužas. Turtingas įrangos paketas, nedidelė rida, graži išvaizda ir pardavėjo užtikrinimas, esą automobilis yra idealios būklės, tai informacija, kurios paprastai užtenka tik tam, kad pirkėjas susidomėtų preke. Deja, dažnai sprendimas pirkti mašiną priimamas emociškai ir dėl to būna gana sunku protingai įvertinti automobilį.
7 serijos BMW, kurį matote nuotraukoje, patyrė rimtą avariją. Pašalinti jos pasekmes vadovaujantis gamintojo reikalavimais kainuotų apie pusę tiek, kiek vertas pats automobilis, t.y. ne vieną ir ne dvi dešimtis tūkstančių litų. Šios klasės automobilio savininkui tokia suma reikštų, kad mašinos reikia atsikratyti. Tada mašina patenka į apsukraus prekybininko rankas, kuriam labiausiai rūpi kuo pelningiau ją parduoti. Tad kam remontui išleisti vos ne pusę automobilio vertės, kai tik už dalį šios sumos mašinai galima sugrąžinti padorią išvaizdą ir įsiūlyti ją naiviam klientui?
Nepaisant gamintojo rekomendacijų, pažeisti elementai ne keičiami, bet remontuojami, o rimti kėbulo trūkumai paslepiami po storu glaisto sluoksniu. Dėmesio! Tokius darbus atlieka ne tik smulkūs prekybininkai ar naudotų automobilių pardavimo aikštelių savininkai – taip paruoštus automobilius galima pamatyti ir prie žinomų markių autorizuotų servisų esančiose aikštelėse. Juk tai geriausia vieta įstumti klientui “metalo laužą ant ratų” – pirkėjai, kurie renkasi automobilį tokiose vietose, labiau pasitiki pardavėjais.
Sutartis turi būti išsami
Net jei apžiūrėjus mašiną mums atrodo, jog radome idealų automobilį ir pardavėjas tvirtina, neslepiąs jokių trūkumų, vis tiek labai svarbu, visus teiginius, kad automobilis nebuvo daužtas, tikrą jo ridą (o ne odometro rodmenis!) ar galimus remontus, nurodyti sutartyje. Jei pardavėjas pareiškia, kad mašina buvo apgadinta, būtina pareikalauti, kad jis aprašytų visus pažeidimus. Priešingu atveju gali nutikti taip, kad kuri nors vieta, kuri, esą buvo vos vos užkabinta stovėjimo aikštelėje, iš tiesų byloja apie paslėptą rimto pažeidimą. Vėliau kilus problemų, tiksliai ir tinkamai sudaryta sutartis gali padėti apsiginti teisme arba apginti savo, kaip vartotojo, teises, grąžinant nekokybišką prekę, mažinant kainą arba šalinant trūkumus pardavėjo lėšomis.
Viskas priklauso nuo sumos
Netiesa, kad smarkiai daužtam automobiliui neįmanoma sugrąžinti geros būklės. Daugeliu atvejų tai galima padaryti, tik tam prireiks didelių investicijų. Sudėtingiausia yra suremontuoti kėbulą. Todėl patariame neimti automobilių, kurių “kėbulo būklė bloga, o štai techniškai jis geras”. Dėl deformuoto kėbulo blogai funkcionuoja pakaba, pavarų perjungimas, už pasyvų saugumą atsakingos sistemos ir net elektronika, kuri netoleruoja sąlyčio su vandeniu, patenkančiu pro didelius tarpus ir pažeistas tarpines. Jei plika akimi matyti, kad mašina buvo remontuota, geriau pasiieškoti kitos.
Išvada
Per daug pasitikėdami pardavėjo žodžiais galite stipriai apsigauti. Reikėtų atminti tai, kad dažniausiai būtent didžiausi apgavikai sugeba geriausiai įtikinėti ir sužadinti pasitikėjimą savimi ir siūloma preke. Renkantis naudotą automobilį, reikėtų pasiimti su savimi žmogų, kuris tikrai gerai nusimano ir galės objektyviai pažvelgti į pasirenkamą automobilį. Emocijos apakina! Taip pat nepamirškite sudaryti sutartį ir joje viską išsamiai išdėstyti.
Savaime aišku, kad apdaužytos mašinos niekas nesirinks o saldūs pardavėjo žodžiai tik dar labiau kelia įtarimą. Man yra pavykę du kartus rasti automobilį kuriuo važinėjo vienas šeimininkas.Taip pat buvo remonto ir priežiūros sąskaitos.Tiesa toks automobilis brangesnis, bet apsimoka.Dabar,jei pirkčiau,žiūrėčiau tik į tai kas važinėjo ir kaip buvo prižiūrimas, o ne į markę, metus ar kt.