Automobiliai
Nors automobilių nuoma paprastai klesti vasarą, trumpalaikė nuoma (pavyzdžiui, sugedus jūsų automobiliui) tampa vos ne išsigelbėjimu. Žinia, Lietuvoje veikia pasaulinės automobilių nuomos kompanijos – “Herz“, Avis“, „Europcar“ ir kt. Tačiau sužinojus šių kompanijų nuomos sąlygas ir kainas, plaukai piestu stojasi, Nuomos para, priklausomai nuo pageidaujamos mašinos klasės svyruoja nuo 200 Lt už parą. Yra ir kitų drakoniškų nuomos sąlygų – įvairiausi užstatai, baudos už vėlavimą, dviguba degalų kaina už trūkstamus litrus grąžinant automobilį. Net ir padarius smulkią avariją, privalai sumokėti kelis tūstančius litų frančizės mokestį. Šalyje veikiančios įmonės į sunkmetį žiūri dviprasmiškai. Vienos laukia manos iš dangaus, o apsukresni verslininkai kuria kur kas lankstesnius automobilių nuomos modelius. „Sumažėjus klientų, sumanėme rinkai pasiūlyti labai patrauklią mašinų nuomos paslaugą, – pasakojo bendrovės „ECito“ kompanijos vadovas Mindaugas Glinskis. – Vargu ar kuris konkurentas gali pasiūlyti pigiau išsinuomoti automobilį. Ir visai nesvarbu, kad tai mažalitražis mažylis „Fiat 500“. Tai labai stilingas ir taupus automobilis.
Padės verslininkams taupyti
Mašinų nuomotojai nemažai vilčių sieja su įmonėmis, kurios priverstos taupyti automobilių parko išlaidoms. Jei anksčiau bendrovės duodavo kiekvienam savo darbuotojui po automobilį, per krizę ėmė skaičiuoti išlaidas ir mažinti nuosavų automobilių parką.
„Per krizę atsirado netgi tokių įmonių, kurios automobilių turi daugiau nei darbuotojų. Tie, kurie skaičiuoja, ima suprasti, kad labiau apsimoka išsinuomoti automobilį tik reikiamam laikotarpiui”, – aiškino bendrovės „eCito” vadovas Mindaugas Glinskis.
Tokią paslaugą „eCito” pasiūlė visai neseniai. Ši paslauga vadinama ne automobilių nuoma, o dalijimusi. Skirtumas tas, kad automobilį galima išsinuomoti ne parai, o valandai, dviem ar trims.
Be to, mašiną rezervuoti ir už ją atsiskaityti galima neišeinant iš biuro. Tiesa, prieš tai reikėtų tapti sistemos dalyviu ir sumokėti simbolinį 29 Lt. abonentinį mokestį. Nuomos valandos kaina nuo 9 iki 12 Lt. „Mes siūlome ne automobilių nuomos, o judėjimo paslaugą. Tai turėtų patikti žmonėms, kurie apskritai neturi automobilio, bet jiems kartais prireikia nuvažiuoti apsipirkti arba prie jūros”, – pasakojo M.Glinskis.
Pigi paslauga – sena mašina
Lietuvoje parai išsinuomoti automobilį galima ir už 60 litų. Maždaug tiek kai kurios automobilių nuomos įmonės prašo už 10 metų senumo ne itin prabangų automobilį.
Tai, kad nuomojami gerokai senstelėję automobiliai, neturėtų stebinti. Bent jau todėl, kad pagrindinis kliento, ieškančio išsinuomoti mašiną, pasirinkimo motyvas yra kaina. Senų mašinų nuomotojai sutinka, kad egzistuoja tikimybė, kad tokia mašina kelyje suges, tačiau viską lemia kaina. Tad nuomodamasis senesnį automobilį žmogus rizikuoja.
Verslo modelis - unikalus
Patogiose miestų centrų vietose ar net daugiabučio kiemuose stovės 3–5 nuomojami šios kompanijos automobiliai – jais galės naudotis įmonės klientais tapę gyventojai. Šiuo metu jau vyksta derybos su nekilnojamojo turto kompanijomis.
„Turėti nuosavą automobilį – ne visada patogu. Kai apskaičiuoji, kiek naujas automobilis nuvertėja, kiek pinigų išleidžiama jam prižiūrėti, remontuoti, keisti tepalus, padangas, degalams, per kelerius metus susidaro nemaža suma.
Jeigu automobilis nėra darbo priemonė ir jo reikia net ne kiekvieną dieną, vertėtų gerai pasverti – gali būti, kad naudotis automobilio dalijimosi apsimokės labiau”, – įsitikinęs M.Glinskis. Europos didmiesčiuose dalijimosi paslauga yra labai populiari. Mat šios mašinos turi savo rezervuotas stovėjimo vietas. Neveltui konkurse „Pagaminta Lietuvoje“ „eCito“ dalinimosi automobiliu paslauga nominuota „Metų debiutu“.