Volkswagen Bulli
Ženevos parodoje “Volkswagen” pristatė naujausią studijinę modelio, kuris jau daugelį metų priskiriamas prie motorizacijos istorijos, versiją. Tikėtina, kad šis Bulli prekybos salonus pasieks 2015 metais.
Pirmasis kompaktinis VW vienatūris T1, kuris laikomas vienu šio automobilių segmento prototipu, buvo vertinamas už savo išvaizdą, funkcionalumą, paprastumą ir universalų charakterį. Visame pasaulyje iki šiol yra daug šio modelio gerbėjų ir nieko neturėtų stebinti koncerno noras išnaudoti šią simpatiją ir rinkai pasiūlyti modelį, kuris būtų sukurtas pagal šį legendinį automobilį.
Tai jau antrasis Volfsburge įsikūrusio automobilių gamintojo bandymas sugrįžti prie Bulli modelio. Pirmas kartas buvo 2001 metų sausio mėnesį, kai Detroito parodoje VW pristatė koncepcinę Microbus versija. Beje, jei šis modelis, kuris būtų atstovavęs “Premium” klasei, galėjo tapti rimtu dideliais kiekiais gaminamo T5 konkurentu, tai šį kovą Ženevoje pristatytas kompaktinis Bulli – daug geriau atitinka tiek gamintojo finansines galimybes, tiek rinkos tendencijas.
Retro stiliaus kompaktinis modelis
Naujasis Bulli iš išorės panašus į garsiąją legendą, ypač į jos dvispalvę versiją Samba-Bus. Įdomu tai, kad 3,99 m ilgio, 1,75 m pločio ir 1,70 m aukščio automobilis tik vos vos trumpesnis ir žemesnis nei T1, bet platesnis. Išsikišęs į priekį variklio dangtis, ant kurio puikuojasi didelis gamintojo ženklas, yra būdingos V raidės formos. Jo žibintai atitinka visas naujausias mados tendencijas, nes turi LED trumpųjų šviesų ir posūkių lemputes. Diodų technika panaudota ir gale. Balta kėbulo viršutinės dalies spalva maloniai kontrastuoja su raudona apačia ir juodais statramsčiais bei slenksčiais. Senąjį mikroautobusą primeną 18 colių aliumininiai ratlankiai su stilingais chromuotais gaubtais.
O štai viduje retro stiliaus požymių sunku rasti. Čia daug erdvės (dvi trivietės sėdynės ir 370–1600 l bagažinė), šviesu (didelis panoraminis stogas) ir labai šiuolaikiška. Tradicinės pavarų perjungimo svirties galite nė neieškoti, o mygtukų skaičius sumažintas iki minimumo. Centrinės konsolės vaidmenį atlieka per vidurį esantis “iPad”, kuriuo galima valdyti muzikos ir filmų leistuvą bei navigacijos sistemą. Itin gerą garso kokybę užtikrina “Fender” (legendinis gitarų ir stiprintuvų gamintojas) garso sistema. Svarbiausia informacija ir duomenys rodomi už vairo esančiame pusiau apvaliame daugiafunkciame ekrane.
Nulinė emisija ir 300 km nuotolis
Bulli variklis, kitaip nei T1 modelio, įmontuotas priekyje. Tai elektros variklis, kurio galia 85 kW, sukimo momentas 270 Nm. Turėdamas tokį variklį naujasis Bulli iki 100 km/h greičio gali įsibėgėti per 11,5 s ir pasiekti 140 km/h greitį (maksimalus greitis apribotas elektroniniu ribotuvu). Ličio ir jonų akumuliatoriai, kurių galingumas 40 kWh, leidžia pasiekti įspūdingą vienu įkrovimu pasiekiamą nuotolį – 300 km. Beje, įkrauti akumuliatorius specialiu “elektros skirstytuvu” esą truks tik iki valandos. Naujasis Bulli gali būti komplektuojamas ir su įprastais 1.0 ir 1.4 turbininiais benzininiais bei dyzeliniais varikliais, kurių galia siekia iki 180 AG.
Parengta pagal “Auto Bild”
Modelio istorija
Idėja sukurti kompaktinį mikroautobusą kilo VW automobilių importuotojui iš Nyderlandų Benui Ponui, kuris 1947 metų balandžio 23 dieną nupiešė tokios transporto priemonės eskizus. Pagal juos VW dizaineriai sukūrė automobilį, kuris labai greitai nusipelnė motorizacijos legendos vardo. Serijinei gamybai skirto modelio versija buvo sukonstruota modernizuotos Garbus, kurį VW naudojo detales pervežti, platformos pagrindu. Oficialiai Bulli debiutavo 1950 metais. Dabar nuo konvejerio nurieda jau penkta šio modelio karta, o T2 versija, kuri vadinasi VW Kombi (su etanoliu varomu varikliu), vis dar gaminama Brazilijoje.
Išvada
Nauja Bulli karta rinkoje gali debiutuoti po ketverių metų ir turi šansų vėl užkariauti pirkėjų širdis. Vien elektrinė versija tikriausiai bus brangi, tačiau įprastais degalais varomos versijos gali būti įperkamos. Taip atrodantis Bulli yra pajėgus tapti rimtu tokių modelių, kaip Opel Meriva ir Citroen C3 Picasso, konkurentu.