„Cadillac“ – kompanijos „General Motors“ gaminamų liukso klasės automobilių markė. Automobiliai „Cadillac“ parduodami daugiau nei 50 pasaulio šalių, ypač jie populiarūs Šiaurės Amerikoje.
Šiuo metu „Cadillac“ – antra pagal svarbą amerikietiškų automobilių gamintoja po „Buick“ ir viena iš seniausių automobilių markių pasaulyje.
Kompanija „Cadillac“ buvo įkurta 1902 metais, XX amžiaus pradžioje. Jos įkūrėjas Henris Lelandas, vyriausiasis mechanikas ir verslininkas, pavadino kompaniją savo protėvio, Detroito įkūrėjo Antoine‘o Laumet de La Mothe‘o, sero de Cadillaco, garbei. Šios markės automobilių daugiausia parduodama JAV ir Kanadoje. Šiuo metu „Cadillac“ vadovaujasi šūkiu „Gyvenimas, laisvė ir siekimas“, kuris susijęs su neatimamomis žmogaus teisėmis, paminėtomis JAV Nepriklausomybės deklaracijoje. Nuo 1909 metų automobilių markė „Cadillac“ priklauso kompanijai „General Motors“. Iki tol per šešerius metus „Cadillac“ padėjo šiuolaikinės masinės automobilių gamybos pagrindus, pademonstruodama galimybę pakeisti visas jų tikslias detales ir užsirekomenduodama kaip pirmoji amerikietiškų aukščiausios klasės automobilių markė. Šias naujoves taip pat paskatino kompanijos emblema, kuri buvo sukurta remiantis A. de Cadillaco herbu. Kompanija „Cadillac“ sukūrė daug automobilių įrenginių ir įtaisų, tarp jų visą elektros sistemą, atsparią smūgiams mechaninę pavarų dėžę ir plieninį stogą. „Cadillac“ markė sukūrė tris variklius, vienas iš kurių (variklis V tapo amerikiečių automobilių pramonės standartu. Todėl „Cadillac“ tapo pirmu amerikietišku automobiliu, kuris laimėjo prestižines lenktynes „Dewar Trophy“, aplenkė Karališkąjį Didžiosios Britanijos automobilių klubą ir paskelbė šūkį „Viso pasaulio standartas“.
Nuo pat savo gyvavimo pradžios kompanija „Cadillac“ siekė ypač tikslios gamybos ir elegantiškos prabangios apdailos, kad jos sukurti automobiliai būtų lyginami su viskuo, kas Jungtinėse Amerikos Valstijose yra nuostabiausia. 1908 metais svarbia naujove tapo detalių pakeitimas. „Cadillac“ buvo pirmas gamintojas, 1910 metais paleidęs į gamybą visiškai uždarą taksi automobilį, o 1912 metais tapo vieningos elektros sistemos, kurią sudarė starteris, degimas ir apšvietimas, naudojimo pionieriumi. 1928 metais „Cadillac“ panaudojo pirmą betriukšmę sinchronizuotą rankinę mechaninę pavarų dėžę, kurioje buvo naudojami nuolat susikabinantys krumpliaračiai.
Pirmasis automobilių kondicionierius taip pat buvo įmontuotas į „Cadillac“ modelį. Jo galingumas buvo 370 W. Kondicionierių 1930 metais sukūrė firma „C & C Kelvinator Co“.
Daugelį metų „Cadillac“ buvo amerikietiškos sėkmės ir amerikietiškos svajonės simbolis. Šiandien nėra skirtumo tarp naujų kompanijos „Cadillac“ pristatomų modelių, pavyzdžiui, tarp CTS-V, paties greičiausio masinės gamybos sedano, ir kitų pasaulinio lygio automobilių. Nuo 1950 metų, po kultinio „Cadillac Eldorado“ modelio, kalbant apie automobilių dizainą „Cadillac“ tapo amerikiečių pasididžiavimo savimi ir absurdiškumo simboliu. Daugelį automobilių, savo išorinio dizaino proporcijomis panašių į „CTS Coupe“, galima rasti tik tarp koncepcinių modelių. Kartu su pasikeitusia XXI amžiaus Amerikos kultūra pasikeitė išorinių „Cadillac“ markės formų stilius ir dizainas – kompanijoje tai vadinama „meno ir mokslo dizainu“. Automobilio „Cadillac“ meno ir mokslo atspindžius galima pamatyti tokiuose koncepciniuose modeliuose kaip „Sixteen“ ir „Converj“. Stilius pastebimas net serijinės gamybos modeliuose, tokiuose kaip 2010 metų „Cadillac CTS“ ir „Cadillac SRX“.