Detroito paroda
Didelis ir elegantiškas: amerikietiškasis Passat dešimčia cm ilgesnis už savo brolį iš Europos. Be to, jis atrodo dar solidžiau
Didžiulis, su gera bazine įranga ir palyginti nebrangus – vos nuo 15 500 eurų. Šį Passat mielai įsigytume. Bet VW koncernas už tokią puikią kainą sedaną pardavinės ten, kur jis ir buvo pagamintas – JAV.
Dar J.V.Gėtė teigė: “Amerika, du hast es besser” (Amerika, tu turi kai ką geriau), nors jis niekada ten ir nebuvo. Šių dienų pavyzdys būtų VW Passat. Už neseniai atnaujintą 122 AG galios klasikinį sedaną volfsburgiečiai savo tėvynėje Vokietijoje prašo 24 425 eurus (84 335 litus). Tuo tarpu JAV pirkėjai nuo rugpjūčio mėnesio naująjį Passat galės įsigyti maždaug už 20 tūkst. dolerių (tai atitinka 15 500 eurų arba 51 732 litus). Automobilis sukonstruotas ant tos pačios platformos (PQ46) kaip ir įprastas Passat, bet gali pasigirti dešimčia papildomų centimetrų į ilgį (4,87 metrų), gausia serijine įranga ir mažiausiai 170 AG varikliu.
JAV rinkai skirto Passat galinė dalis atrodo taip pat solidžiai. Po bagažinės dangčiu galima patalpinti net 529 litrų krovinį
JAV Passat priskiriamas vidutinio dydžio sedanų klasei ir bus skirtas Šiaurės Amerikos rinkai. Kitur juo prekiaujama nebus. Nuo konvejerio automobilis riedės Čatanuga mieste (Tenesio valstija) pastatytoje naujoje gamykloje, pirmoje “Volkswagen” kompanijos įmonėje JAV. Taip vokiečiai išvengs problemų dėl euro ir dolerio kurso svyravimo ir bus arčiau pirkėjų. Yra ir dar viena tokio sprendimo priežastis – Vokietijoje gaminamas Passat anapus Atlanto gyvenančiam vidutiniam pirkėjui būtų per brangus ir per mažas.
Tai labai akivaizdu. Senasis Passat Amerikoje iki šiol buvo parduodamas už 27 tūkst. dolerių (69 838 litų). Mūsų požiūriu tai vis dar gera kaina, net ir pridėjus pridėtinės vertės mokesčius, – juk po variklio dangčiu čia ganosi net 200 turboarklių kaimenė. Deja, dėdė Semas įpratęs prie kitokių kainų. Palyginti su tokiais milžinais kaip Toyota Camry (kainuoja 19 720 dolerių – 51 008 litai), Nissan Altima (19 900 dolerių – 51 473 litai) ir Chevy Malibu (21 975 dolerių – 56 840 litų), sedanas iš Vokietijos nebuvo populiarus.
Taigi dabar Passat Jungtinėse Valstijose parduodamas už tokią pačią kainą kaip Polo Europoje. Tai įmanoma, nes amerikiečiai yra praktiški žmonės ir jiems nereikia tokių smulkmenų kaip prie važiavimo sąlygų prisitaikantys amortizatoriai, greičio ir atstumo palaikymo sistema, kelio ženklų atpažinimo funkcija. Bet, mielieji VW gerbėjai, apie tai, kad šiame automobilyje nėra “Premium” segmento technologijų, galite pasakoti savo močiutei! Pavyzdžiui, penkių cilindrų variklis, su kuriuo JAV siūloma pigiausia modelio versija, Europoje netinkamas lygiai taip pat kaip ir 3.6/280 AG VR6 motoras. Jie sunaudoja per daug degalų, o ir jų eksploatacija brangi. Bet dviejų litrų dyzelinis TDI variklis pasižymi sniego baltumo reputacija dėl nedidelio išmetamųjų dujų kiekio. Passat pirkėjai Amerikoje, žinoma, neturėtų pasigesti naujausių technologijų, pavyzdžiui, DSG pavarų dėžės. Be to, automobilyje sumontuota puiki “Fender” kompanijos, kurią išgarsino legendinės elektrinės gitaros, garso sistema. Ar tai galima vadinti skurdžia bazine įranga?
Naujajame Passat taip pat yra klimato kontrolė, pastovaus greičio palaikymo sistema, garso sistema su “Bluetooth” ir galimybe prijungti išorinį grotuvą, visas saugumo paketas. Visa ši įranga priklauso jau bazinės komplektacijos versijai.
Automobilio salono apdaila gera, įprasta VW modeliams. Tai, kad JAV rinkai skirto Passat plastikinės apdailos detalės šiek tiek paprastesnės, ne taip svarbu!
Prietaisų skydelis su chromu papuoštais ciferblatais šiek tiek primena Touareg
Automobilis išties erdvus. Atstumas tarp ratų yra 2,8 metro (devyniais centimetrais daugiau nei vokiškojo Passat), todėl ant galinės sėdynės labai komfortiška – čia galima atsipalaiduoti lyg pačiuose prabangiausiuose Senojo pasaulio automobiliuose. Ir dar Škodoje Superb. Štai čia ir slypi problema: kadangi didelius, bet ne itin brangius automobilius Europoje gamina tik dukterinė čekų įmonė, VW koncernas užjūryje pagamintu Passat Europoje neprekiaus. Žinoma, kad taip pigiai, kaip Amerikoje, Senajame žemyne jo nepavyktų pasiūlyti. Vis dėlto esame įsitikinę, kad jo kaina galėtų būti net šiek tiek mažesnė nei vokiškojo Passat varianto. Jeigu brolis amerikietis vis dėltų atvyktų į Europą, galėtume surengti milžinišką vakarėlį. Kur? Kurgi daugiau, jei ne jo didžiulėje 529 litrų bagažinėje – ten vietos pakaktų visiems.
Išvada
Šis JAV rinkai skirtas delikatesas įrodė, kokie geri gali būti automobiliai, net ir pagaminti JAV. Deja, mes vėl likome tuščiomis rankomis. Gal todėl, kad Europoje sedanai ne tokie populiarūs? Tai nėra visiška tiesa. Jeigu kaina gera, čia mielai perkami ir sedanai. Taip pat ir su VW nuoroda į Škoda Superb sunku sutikti. Volfsburgiečiams nėra labai svarbi konkurencija koncerno viduje, nes ir modeliai juk skirtingi. Be to, įpareigoja markės vardas. “Volkswagen”, ar jūs to nepamiršote?! Amerikiečių Passat taip pat vienas jūsiškių.