2011 Kovo 20

Žurnalistinis tyrimas

Dujos, dyzelinas ar benzinas?

veidas.lt

"Veido" archyvas

Dyzelino kaina neseniai perkopė skaudžią keturių litų ribą ir vis labiau artėja prie benzino kainos aukštumų. Nenumaldomai brangsta ir suskystintos dujos. Kokį automobilį dabar labiau apsimoka vairuoti: benzininį, dyzelinį ar varomą dujomis?

Nauji metai – nauja laimė. Dyzelinius automobilius vairuojančius žmones šis posakis turėjo suerzinti. Juk vos išaušus 2011-iesiems Lietuvoje buvo padidintas dyzelinio kuro akcizas. Valžios atstovai skaičiavo, kad dėl padidėjusio akcizo litras dyzelino degalinėje turėjo brangti apie 10–12 ct. Gerai bent tai, kad jis pabrango vos 4–5 ct. Taip nutiko dėl to, kad Lietuvoje veši kontarbandinio dyzelino prekyba, o kritus legalių degalų paklausai degalinės neskubėjo kelti dyzelino kainos, nes turėjo atsargų.

Pasikeitus dyzelino kainai bei gerokai pabrangus ir kitoms degalų rūšims, “Auto Bild Lietuva” žurnalistas dar kartą aiškinosi, kokiais degalais dabar labiausiai apsimoka važiuoti. Šie duomenys bus itin naudingi tiems mūsų skaitytojams, kurie ketina pirkti naudotą automobilį, bet niekaip neapsisprendžia su kokiu varikliu – benzininiu (ir galbūt dėti dujinę įrangą) ar dyzeliniu.

Prieš pusę metų labiausiai apsimokėjo “dyzeliukas”…

Pirmiausia norime priminti, kokius duomenis gavome prieš pusmetį (2010 m. liepos 29 d.). Tada, jei ketinote pirkti ne itin brangų, bet puikiai šeimai tinkantį VW Passat automobilį, apsimokėjo pasiieškoti “neuždrožto” varianto su dyzeliniu motoru. Su tokia mašina per metus nuvažiavę 25 tūkst. km dyzelinui būtumėte išleidę apie 4970 Lt. Toks pat, bet benzininis Passat automobilis su dujine įranga kišenę būtų palengvinęs šiek tiek labiau – 5075 Lt, o be šios įrangos – net 8610 Lt.

Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad suskystintų dujų įranga šiam automobiliui kainuoja apie 2600 Lt. Tokiu atveju dujinio VW Passat eksploatacijos išlaidos gerokai padidėtų. Apibendrindami turime konstatuoti, kad prieš pusmetį brangiausia važiuoti buvo su benzininiu, pigiau – įtaisius dujinę įrangą, o pigiausia – su dyzeliniu VW Passat.

Tąkart apskaičiavome, kokį variklį reikėtų rinktis pirkėjui, kuris labiau vertina prabangą ir prestižą. Tam pasirinkome BMW 528i (E39) ir BMW 530d (E39) modelius. Nuvažiavus tuos pačius 25 tūkst. km, mažiausiai kišenę būtų palengvinęs BMW su dujine įranga – 5980 Lt. Dyzelinis BMW 530d “suvalgytų” 6390 Lt, o benzininis – net 10 148 Lt.

Tačiau įvertinus dujinės įrangos kainą, siekiančią apie 3600 Lt, akivaizdu, kad važiuoti dyzeliniu BMW gerokai pigiau nei benzinu ar dujomis mintančiu.

…prabėgus pusmečiui situacija nepasikeitė

Kaip pasikeitė situacija pabrangus visų rūšių degalams? Jei vertinsime pigesnį automobilį (VW Passat), vis dar labiau apsimoka dyzelinis variklis. Mat dyzeliniu VW Passat nuvažiavę 25 tūkst. km, esant šiandieninėms degalų kainoms, išleistume 5642 Lt, varomu dujomis – 5984 Lt, o vien tik benzinu – net 9240 Lt. Tiesa, kalbant apie dujinę įrangą ir vėl nereikėtų pamiršti pačios sistemos kainos, kuri yra apie 2600 Lt.

Kai viskas buvo perskaičiuota atsižvelgiant į prestižinį bavarų modelį, paaiškėjo, kad situacija per pusmetį nepasikeitė nė per nago juodymą. Dujomis mintantis BMW 528i įveikus 25 tūkst. km iš kišenės iškrapštys 7051 Lt, dyzelinis BMW 530d – 7254 Lt, o vien tik benzininis – net 10 890 Lt. Atrodytų, pigiausia važiuoti dujinę įrangą turinčiu benzininiu BMW “penktuku”. Vis dėlto pinigus skaičiuojantis vairuotojas neturėtų pamiršti, kad į BMW modelius montuojama dujinė įranga tikrai nepigi. Jos kaina siekia apie 3600 Lt. Todėl, įskaičiavus ir dujinės įrangos kainą, į pirmą vietą vėl išsiveržia dyzelinis “penktukas”.

Taigi akivaizdu, kad jei norime taupyti, net ir pabrangus degalams, labiausiai apsimoka važinėti dyzelinėmis mašinomis. Tik nederėtų pamiršti, kad naudoti automobiliai iš Vakarų į Lietuvą atkeliauja gerokai “padrožti”, t.y. jų rida neretai siekia ne 200, o net 300 ar daugiau tūkstančių kilometrų. Šie žodžiai itin tinka dyzelinu varomiems automobiliams, nes benzininės mašinos dažnai būna mačiusios gerokai mažiau kelio. Suprantama, įsigijus dyzelinu varomą griuveną, sutaupytus pinigus degalams gali tekti palikti serviso dirbtuvėse. Todėl perkant naudotą mašiną, ją reikia rinktis labai atsargiai.

Išvada

Per pastaruosius pusantrų metų dyzelinas ir suskystintos dujos pabrango net 30 proc. Benzino kaina didėjo kur kas kukliau – tik 16 proc. Atrodytų, kad taip stipriai išaugus dyzelino ir dujų kainoms neturėtų būti jokio skirtumo, kokiais degalais važiuoti. Tai ne tiesa. Vis dar pigiausia važiuoti dyzeliniu automobiliu. Šiek tiek brangiau – varomu gamtinėmis dujomis, o brangiausia – benzinu.

10 trumpų patarimų taupantiems

1. Nuimkite stogo bagažinę. Ypač jei ant jos jau kurį laiką nieko nevežate.

2. Išimkite nereikalingus daiktus. Papildomas svoris labiau tuština degalų baką.

3. Tikrinkite oro slėgį padangose. Normalus slėgis – 1,8–2,2 atmosferos.

4. Taupykite elektros energiją. Dėl įjungto radijo sunaudojama iki 0,2 l daugiau degalų.

5. Išjunkite variklį, jei prie šviesoforo ar susidarius spūsčiai iš vietos nejudate ilgiau nei 30 s.

6. Kuo greičiau įjungsite aukštesnę pavarą, tuo mažiau degalų naudos mašina.

7. Važiuokite kuo tolygiau. Stabdykite ir greitėkite ramiai.

8. Greitį didinkite tolygiai – juk ramiau, vadinasi, taupiau.

9. Iš anksto apgalvokite ir pasirinkite trumpiausią kelionės maršrutą.

10. Užvedėte automobilį – ir važiuokite. Šildydami variklį bereikalingai deginsite degalus.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Anonimas rašo:

    nu bet ir nesamoningi skaiciavimai, net pralinksmino, skaiciuoja dujine iranga i islaidas kurui, tai gal paskaiciuok po pusmecio kiek brangesnis dyzelinis auto yra ir kiek daugiau isleisi jo eksplotacijai(ypac naujesniems), o tada lygink sumas, na o jei gudruciai dar ir gudiska dyzeli pila, tai islaidos patrigubes, o vaziavimo konforto nereikia lyginti.. plius dujos dar ir maziau tersiantis kuras, nors kaimieciams su vw nusispjauti.. nerasykit tokiu pievu ir neklaidinkit zmoniu…


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...