Remiantis naujausiu spaudos audito bendrovės “Audit Bureau of Circulations” atliktu tyrimu, šiuo metu Didžiojoje Britanijoje ir kitose šalyse elektroninės žurnalų versijos sudaro mažiau nei 1 proc. viso leidinių tiražo.
Pavyzdžiui, lyderio poziciją užėmusio žurnalo vyrams “Men’s Health” parduodama vidutiniškai 1750 kopijų, kai popierinis tiražas siekia per 220 tūkst. Pasirodo, tūkstančio parduotų elektroninių žurnalų egzempliorių ribą peržengia tik du žurnalai – minėtas “Men’s Health” ir gyvenimo būdo savaitraštis “HELLO!”. O štai “Wired UK” parduodama vidutiniškai tik 622 kopijos (popierinis tiražas – 51 tūkst.).
Panašiai sekasi ir Lietuvoje leidžiamiems žurnalams – mūsų šalyje į elektroninių versijų trejetuką patenka elektroniniai žurnalai “Žmonės”, “Veidas” ir “Iliustruotasis mokslas”, bet jų irgi parduodama tik 1–2 proc. viso tiražo.
Priminsime, kad elektroninės populiariausių žurnalų versijos pradėtos leisti tada, kai išpopuliarėjo planšetinis kompiuteris “Apple iPad”. Šis įrenginys ypač populiarus JAV ir juo skaityti skirtų leidinių šioje šalyje parduodama gerokai daugiau. Kita vertus, pastaraisiais mėnesiais ir ten pastebimas elektroninių leidinių skaitytojų mažėjimas. Pavyzdžiui, 2010 m. birželį populiaraus žurnalo “Wired” elektroninė versija startavo ypač sėkmingai su 100 tūkst. parduotų kopijų. Tačiau jau po mėnesio pardavimas krito ir 2010 m. gruodį buvo parduota apie 22,5 tūkst. kopijų. O juk pr tą patį laikotarpį parduotų “iPad” įrenginių padaugėjo keliais milijonais.
Dauguma apžvalgininkų tarp pagrindinių tokios padėties priežasčių mini didelę kainą, parsisiunčiamų failų dydį ir tai, kad leidinių autoriai neieško būdų, kaip išnaudoti kuo daugiau planšetinių kompiuterių galimybių.