Saab 9-5 Sportkombi
Sakyti, kad “Spyker” vadovaujamas “Saab” klestėjo, būtų netiesa. O neseniai sužinojome, kad “Saab Automobile” ir “Spyker” valdanti Nyderlandų bendrovė “Spyker Cars” parduota Rusijos verslininkui Vladimirui Antonovui. Vis dėlto mus labiau domina naujasis Saab universalas.
“Saab” perėmimo procedūrą nulėmė dideli nyderlandų kompanijos “Spyker” įsiskolinimai. Praėjusių metų viduryje “Spyker Cars” turėjo daugiau skolų nei nuosavo kapitalo ir tai galėjo būti pakankama priežastis paskelbti apie įmonės nemokumą. Nors rugsėjo pradžioje spaudai skelbdamas pusės metų veiklos rezultatus kompanijos atstovas neminėjo galimo bankroto, o kalbėjo apie tolesnius žingsnius.
Įmonei pavyko susidoroti su sunkumais, ir net pasirodė informacija, kad ir kinai galvoja prisidėti prie nyderlandų kapitalo. Šiaip ar taip, Saab gamintojas, kaip ir kiekvienas automobilių gamybos koncernas pasaulyje, neapsieis be naujų modelių. Šių metų Ženevos parodoje, kuri vyko kovo 3–13 d., išvydome naują Saab 9-5 universalą.
Automobilis savo išvaizda primena sedaną – net statramstis už galinių durelių toks pat kaip sedano. Automobilio galinė dalis efektingai įkypa ir, be abejo, suteikia Saab žavesio. Tačiau dėl to nukentėjo bagažinės talpa – ką gi, pavadinimas Sport Combi įpareigoja. Automobilyje gali tilpti iki 1600 l krovinio (esant įprastai sėdynių padėčiai – 527 l).
Automobiliui, kurio ilgis 5,01 m, tai tikrai nėra pagirtinas rezultatas. Palyginimui: į 4,89 m ilgio E klasės Mercedes universalą telpa 695–1950 l bagažo. O juk ir šis automobilis taip pat atrodo neblogai, nors reikia pripažinti, kad Saab 9-5 universalas iš pažiūros yra sportiškesnis.
Saab Sport Combi pasirodys rudenį
Kaip ir sedanas, Sport Combi tikriausiai bus siūlomas su penkiais varikliais (tiek benzininiais, tiek dyzeliniais), kurių galingumas bus nuo 160 iki 300 AG. Bus galima rinktis ir XWD modelį su visais varančiaisiais ratais.
Saab 9-5 universalu Lietuvoje bus pradėta prekiauti rudenį. Automobilio kainos mes dar nežinome, bet įtariame, kad sportinis universalas už sedaną bus brangesnis apie 5 tūkst. litų.
“Spyker” kompanijos specialistai mano, kad per metus jiems reikia pagaminti 120 tūkst. automobilių, kad verslas nebūtų nuostolingas. Jie taip pat tikisi, kad raktu į sėkmę taps būtent Saab 9-5 universalas. 2010 metų pabaigoje “Spyker” turėjo peržiūrėti savo pardavimų planus, nes iš numatytų 45 tūkst. mašinų tais metais jiems pavyko parduoti tik 30 tūkst. Naujasis švedų įmonės savininkas taip pat tikisi įgyvendinti plėtros į Rusijos ir Kinijos rinką planus. Pasak “Spyker” atstovų, tai galėtų iš esmės pagerinti įmonės finansinę padėtį. Belieka tikėtis, kad taip ir nutiks, o po kelių mėnesių mums nereikės galvoti apie “Saab” kompanijos likimą.