Toyota Auris HSD
Hibridinių automobilių pirkimo skatinimo programos Skandinavijos šalyse, o ir apskritai žalių modelių populiarėjimas visoje Europoje, verčia naujų mašinų gamintojus judėti ekologiškumo kryptimi. Paslaptingai, tyliai ir ramiai, kaip ir dera tikram hibridui, Auris HSD ateina į kompaktinių automobilių klasę. Tiesa, Vakarų Europos automobilių specialistai tvirtina, kad tokį sprendimą Toyota gamintojai galėjo priimti ir anksčiau.
Tradicinis kėbulas
Automobilų modelių, turinčių hibridines pavaras, labai nedaug. Toyota Prius, Honda Insight, ir keletas prabangių Lexus. Reikia pripažinti, kad pasirinkimas išties nedidelis. Lexus brangūs, o Prius ir Insight turi savitas kėbulo formas, kurios gali patikti ne visiems. “Toyota” nusprendė Prius agregatus sumontuoti į atnaujinto Auris kėbulą. Tai labai logiškas žingsnis – Auris HSD yra pigesnis nei Prius, važiavimo savybės labai panašios, o tradicinis kėbulas, kaip teigia rinkodaros specialistai, gali pritraukti naujų pirkėjų. HSD atrodo labai panašiai į įprastą Auris automobilį. Kad tai HSD, galima suprasti iš mažų užrašų ant kėbulo, tamsiai mėlyno “Toyota” ženklo, priekinių dienos LED lempų. Viduje, tai taip pat tradicinis Auris, tik prietaisų skydelyje matome hibridui būdingų prietaisų, kuriuose galima stebėti akumuliatorių krovimą ir abiejų variklių darbo ciklus.
Patikrinti agregatai
Įsėdus į vidų, prietaisuose galima stebėti abiejų variklių darbą
Du varikliai, benzininis ir elektrinis, automatinė greičių dėžė – viskas puikiai pažįstama ir patikrinta Prius modelyje. Hibridinis Auris važiuoja tyliai, pakaba veikia komfortiškai. Ir maksimalus greitis lieka toks pat kaip ir Prius – 180 km/h. Labiausiai džiugina važiavimas vien elektriniu varikliu. Aišku, nuvažiuoti galima labai nedaug ir tik labai nedideliu greičiu, bet pajudėti iš vietos ar lėtai slinkti senamiesčio gatvelėmis – tikras malonumas. Testo metu, nesistengiant važiuoti labai taupiai, pavyko pasiekti įspūdingas vidutines degalų sąnaudas – 3,2 l/100 km.
Turime ir gerų žinių pirkėjams – Auris HSD kainuoja 2500 eurų mažiau nei Prius. Už 22 950 eurų jau liepos mėnesį Lietuvoje bus galima įsigyti bazinės komplektacijos HSD. Tiesa, dėl akumuliatorių hibridinio Auris bagažinė, palyginti su įprasto modelio, sumažėjo 40 litrų, o galinę ašį spaudžia papildomas 55 kg svoris.
ABL inf.
Išvada
Auris savo darbą atlieka ne blogiau negu agregatų donoras Prius. Taigi naujokas HSD – yra brandus hibridas, kurio patikimumo rezultatais jau galima džiaugtis. Prius modeliais Švedijoje važinėjantys taksi vairuotojai be jokių remontų prisuka po 300 tūkst. km. – tai rimtas argumentas.