Lietuviai vis dažniau apsiperka interneto parduotuvėse.
Naujausio “Eurostat” tyrimo duomenimis, pernai internetu pirko 30 proc. Lietuvos interneto vartotojų (o kai kurių Lietuvos sociologinių bendrovių duomenimis, internetu bent kartą pirko jau net 42 proc. internautų). Nors visos Europos kontekste pagal šį rodiklį mes esame arčiau apačios, pagal perkančiųjų internetu nuošimtį aplenkėme ne tik Bulgariją ar Rumuniją, bet ir Italiją, Estiją. Tiesa, nuo šioje srityje pirmaujančių Jungtinės Karalystės ar Skandinavijos valstybių atsiliekame daugiau nei pustrečio karto.
Iš aptariamo tyrimo paaiškėjo, kad lietuvių įpročiai perkant internetu mažai skiriasi nuo europiečių, tai yra pas mus daugiausia perkami drabužiai ir sporto prekės (12 proc.), kelionės ir bilietai (6 proc.), knygos, žurnalai ir mokymosi medžiaga (5 proc.), o maistą internetu perka tik 3 proc. vartotojų. Kitose šalyse maistas internetu taip pat perkamas rečiausiai, tačiau tai darančiųjų kelis kartus daugiau nei Lietuvoje (tarkime, Jungtinėje Karalystėje maistą internetu perka jau 21 proc., o Vokietijoje – 11 proc. internautų). Drabužius iš visų europiečių internetu mieliausiai perka britai, vokiečiai ir švedai, keliones ir bilietus – švedai, suomiai ir danai, o knygas – liuksemburgiečiai, vokiečiai ir skandinavai.
Kiekvienais metais internetu perkančių žmonių skaičius tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje ūgteli 8–10 proc.
Pernai internetu pirkusių interneto vartotojų skaičius Europoje (šalis, proc.)
Jungtinė Karalystė 82
Norvegija 80
Švedija 79
Danija 79
Vokietija 77
Nyderlandai 69
Prancūzija 69
Belgija 55
Lenkija 47
Čekija 43
Latvija 37
Lietuva 30
Estija 29
Italija 29
Bulgarija 17
Rumunija 11
Šaltinis: “Eurostat”