Per pastaruosius trejus metus iš pirmo karto techninę apžiūrą (TA) praeinančių automobilių procentas Lietuvoje sumažėjo ir toliau mažėja: pernai TA iš pirmo karto praėjo 52,6 proc. lengvųjų automobilių, o 2008 m. – 55,4 proc.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus įžvelgia keletą tokios tendencijos priežasčių: “Nemaža dalis vairuotojų automobilio apžiūrai visiškai nerengia. Daugelis mano, kad atvyksiu į apžiūrą, surašys visus trūkumus ir tada važiuosiu remontuotis. Kitas dalykas, kad lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis Lietuvoje yra apie 14 metų, todėl tokie automobiliai greičiau genda ir jų būklę reikia dažniau stebėti.”
Pasak A.Glėbaus, TA praeinamumo iš pirmo karto rodiklį taip pat įtakoja ir finansinė padėtis – provincijos regionuose vis daugiau žmonių automobilius vėl remontuoja ne servisuose, bet garažuose.
Kaip paaiškėjo, TA metu dažniausiai nustatomas trūkumas – nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, šviečiantys per aukštai arba per žemai. Tokie trūkumai sudaro net 23,5 proc. nuo visų nustatomų. Kiti dažniausiai pasikartojantys trūkumai – netvarkinga priekinė pakaba, galinės ašies ratų stabdžių netolygumas, netvarkingas stovėjimo (rankinis) stabdis, degalų, alyvos ir kitų eksploatacinių skysčių prasisunkimas, netvarkinga išmetimo sistema. Nuo kovo 1 d. pradėtas griežčiau matuoti automobilių su dyzeliniais varikliais dūmingumas. Dėl šių priežasčių problemų turi 9,1 proc. automobilių su dyzeliu varomais varikliais.
Ne paslaptis, kad TA srityje ir toliau klesti kyšininkavimo problema. Pasak A.Glėbaus, pernai buvo atsisveikinta su daugiau nei dešimčia nesąžiningų kontrolierių.
Kabinejasi prie nereiksmingu dalyku