Nuo šių metų kovo 1 dienos įsigaliojo naujoji paieškos milžinės „Google“ privatumo politika – naujos vartotojų duomenų rinkimo taisyklės.
Jose numatoma, kad nuo šiol duomenys apie mūsų veiklą internete bus kaupiami vienoje vietoje iš visų „Google“ paslaugų. Tai reiškia, kad visos kompanijos platformos – paieška, el. paštas „Gmail“, filmukų portalas „YouTube“, socialinis tinklas „Google+“ ir dar kelios dešimtys kitų servisų tarpusavyje dalinsis šiais duomenimis. Dar daugiau informacijos interneto paieškos milžinė gauna, jei naudojamės išmaniaisiais telefonais su „Android“ operacine sistema.
Tokia tvarka, pasak „Google“ oficialaus pranešimo, leis geriau pritaikyti šias paslaugas vartotojo poreikiams. Naujosios taisyklės įsigaliojo visiems, besinaudojantiems „Google“ paslaugomis – kompanija nesuteikia galimybės jos atsisakyti, nebent nustotume naudotis tomis paslaugomis, prie kurių reikia registruotis.
Todėl keista, kad vasario pabaigoje būtent dėl „Google“ pakeitimų susirūpinimą išreiškė Prancūzijos ir Europos Sąjungos duomenų apsaugos organizacijos, nors panašią duomenų rinkimo politiką taiko ir kitos didžiosios interneto kompanijos, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „Yahoo“. Gali būti, kad didesnis dėmesys privatumui sietinas su pastaruoju metu Europos Komisijos pateiktu nauju duomenų apsaugos įstatymo projektu, kuriame numatoma interneto vartotojų „teisė būti pamirštiems“. Tai reikštų galimybę ištrinti visą asmeninę informaciją iš interneto paslaugas teikiančių bendrovių duomenų bazių arba nesutikti, kad ji būtų renkama.