Išmanieji telefonai keičia ne tik žmonių gyvenimą, bet ir visą telekomunikacijų sektorių – jame veikiančioms bendrovėms tenka gerokai pasukti galvą, kaip suspėti su sparčiomis permainomis. Rinkos tyrimų bendrovės IDC duomenimis, šių metų antrąjį ketvirtį įvyko prognozuotas persilaužimas – į Vakarų Europos rinką pateko daugiau išmaniųjų telefonų negu įprastų. Naujų paprastų telefonų pasiūla sumenko 29 proc., iki 20,4 mln. vienetų, o išmaniųjų telefonų padidėjo 48 proc., iki 21,8 mln. vienetų. IDC prognozuoja, kad 2015 m. pasaulyje bus parduota net apie milijardą išmaniųjų telefonų.
IDC analitikų manymu, išmaniųjų telefonų ir ypač planšetinų kompiuterių paplitimas bus toks didelis, kad iki 2015 m. daugiau JAV interneto vartotojų prie interneto jungsis per mobiliuosius prietaisus negu per asmeninius kompiuterius. Ši tendencija taip pat ryškės ir Vakarų Europoje bei Japonijoje.
Prognozuojama, kad per mobilųjį telefoną žmonės ne tik seks naujienas ar skaitys elektroninį paštą, bet ir pirks – jau dabar Europoje, ypač Didžiojoje Britanijoje, stebima mobiliosios prekybos plėtra. Šiuo metu 10 proc. prekių iš Didžiosios Britanijos elektroninės prekybos svetainės “eBay” nuperkama naudojantis išmaniuoju telefonu. Praėjusį mėnesį iš “eBay” buvo nupirkta 2 mln. prekių, tarp jų – namas ir 276 tūkst. Lt vertės “Ferrari” automobilis.
Į šiuos pokyčius privalės reaguoti telekomunikacijų bendrovės. Štai Švedijos telekomunikacijų bendrovės “Tele2″ technologijų vadovas Joachimas Hornas prognozuoja, kad iki 2013 m. duomenų srautas mobiliaisiais bendrovės tinklais viršys balso paslaugas. Beje, pasaulinėje rinkoje pirmą kartą duomenų srauto pergalė prieš balso paslaugas užfiksuota 2009 m. pabaigoje.
Tyrimo centro “Garner” duomenimis, šiemet duomenų srautas, palyginti su praėjusiais metais, pasaulinėje rinkoje didės 23 proc. ir duos 315 mlrd. JAV dolerių pajamų. Didėjantis duomenų srautas reiškia, jog mobiliojo ryšio tinklų operatoriai turi tobulinti tinklus ir didinti jų pralaidumą, kad sugebėtų teikti kokybiško interneto paslaugas. Kita vertus, “Garner” atkreipia dėmesį, kad mobiliųjų operatorių pajamos didėja lėčiau nei duomenų srautai ir bendrovėms tenka ieškoti išeičių, kaip paspartinti pajamų gausėjimą.