Naudoti automobiliai
Daug vairuotojų, ieškančių universalo su labai talpia bagažine, dažnai renkasi Ford Mondeo Turnier.
Daugiausiai apie atskirus modelius paprastai žino tie kolegos, kurie 100 tūkst. km teste „prisuka“ daugiausiai kilometrų.
Ford Mondeo universalas būtent patyrė pakankamai sunkų išbandymą. Buvo išbandytas naujas Mondeo Turnier, Titanik modifikacija su 2.0 TDCi / 140 AG dyzeliniu varikliu, tamsiai žalias universalas.
Šiuo automobiliui buvo apvažiuota 2,5 karto aplink žemės gaublio pusiaujo apskritimą ir aplankyti tolimiausi Europos užkampiai.
Deja, be didelių pagyrų, susikaupė ir nemažai kritikos. Įprastinėmis važiavimo sąlygomis Mondeo vairuotojas būtų patyręs nemažai streso.
Reikia pripažinti, kad pirmos kelionės šiuo universalu grįžome tikrai patenkinti šia mašina. Iš dalies tai didelis milžiniškos bagažinės nuopelnas (554 l), kurioje, be trijų žmonių bagažo, tilpo dar visa fotografavimo ir apšvietimo įranga. Konstruktoriai pagalvojo ir apie įvairias dėtuves – jų skaičius ir išdėstymas taip pat vertas pagyrimo. Šiek tiek prasčiau įvertinome tiek pačio automobilinio, tiek ir surinkimo kokybę: dėl neteisingai nuvesto elektros laido kelis kartus išsikrovė akumuliatorius, kilo problemų su navigacija ir radijo grotuvu, rytais buvo sunku užvesti variklį.
Iš pat pradžių pagal garantiją buvo pakeistas visas priekinis skydelis, vėliau paaiškėjo, kad priežastis buvo ne jis, o tik tas nelaimingas neteisingai nuvestas vienas laidas. Taigi, brangaus remonto lyg ir nereikėjo, (navigacija veikė gerai). Bet jis buvo padarytas. Tik kur kas vėliau mechanikai visiškai atsitiktinai pagaliau surado tikrą gedimo šaltinį. Deja, tai buvo tik nemažų problemų pradžia. Mūsų laukė dar kelios staigmenos: pavyzdžiui, bagažinės užuolaida, kuri pradėjo uždengti ne tik bagažinės turinį, bet ir visą galinį stiklą. Kaip tai įmanoma? Aiškiname: užuolaida turėjo gana ilgą „liežuvį“, kuris atidengus užuolaidą kabo vertikaliai ir apsunkina bagažinė pakrovimą. Norint išvengti problemų, pakraudami bagažinę šį „liežuvį“ prikabindavome prie krašto ir vėliau pamiršdavome jį nuimti. Kas atsitikdavo? Beveik jokio matomumo atgal. Čia jau Ford gamintojai pasirodė per geriausiai.
Akivaizdžiai geresnį įspūdį paliko (bent jau iš pradžių) variklis. Variklis su tiesioginiu „Common Rail“ įpurškimu, 140 AG, gerai veikė ir automagistralėje, ir mažiau svarbiuose keliuose. Vidutinės degalų sąnaudos 6,7 – 8,0 l / 100 km dyzelinio yra gana geras rezultatas. Gerai suderinta pakaba ir TDCi variklis patiko ne tik sportinio temperamento vairuotojams, bet ir ramesniems vairuotojams. Daugiausiai buvo giriamas pastovaus greičio palaikymo sistema, kuri visada palaikė saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės ir dėl to Mondeo labai saugiai įveikdavo ilgas keliones.
Šiek tiek problemų kildavo pajudant iš vietos. Variklis tarsi dusdavo – daugeliui mūsų atrodė, kad sugrįžome į vairavimo egzaminų laikymo laikus, kai reikėdavo jausti sankabą ir akseleratorių. Priežastis buvo didelė turbo duobė, kuri kartu su besipriešinančia orui sistema padeda pajudėti iš vietos įkalnėje: slėgis stabdymo sistemoje krenta tik smarkokai paspaudus akseleratoriaus pedalą. Testo dienoraštis tai paliudija: ‚“Ši mašina labiau užsispyrusi nei 14 metų duktė.
Testo dienoraštis tai paliudija: „Ši mašina labiau užsispyrusi nei mano 14 metų duktė“.
Nuvažiavus 80 tūkst. km Mondeo galutinai mus nuvylė. Kuo? Lyjant arba esant drėgnesniam orui, variklis visiškai nereagavo į akseleratoriaus pedalo paspaudimus. Dar blogiau tai, kad Ford mechanikai taip ir nesugebėjo rasti šios problemos priežasties, nors tai net du kartus buvo tikrinta firminiame servise. Su šiuo vargome ir toliau.
Negalime pagirti ir lietimuisi jautriu GPS navigacijos ekranėliu. Važiuojant buvo visiškai neįmanoma pirštu pataikyti į norimą ikonėlę. O kaip ir perskaityti rodmenis saulėtą dieną, kai ekrane nieko nematyti? Tarsi ir tuo ergonomikos problemos išsisemtų. Paaiškėjo, kad orapūtės atsispindi priekiniame stikle ir galinio vaizdo veidrodėliuose. Tarsi atrodytų, kad šio modelio inžinieriams ir projektuotojams tai visiškai netrukdė.
Iš rimtesnių garantinių degimų reikėtų paminėti galinių stabdžių gnybtų keitimą prie 45 998 km ridos. Vėliau paaiškėjo, sugedo tarpinės. Nuvažiavus kitus 20 tūkst. km Mondeo vėl atsidūrė servise. Šį kartą buvo atnaujinta variklio valdymo programa , kuri „pradėjo išmetinėti klaidas“ ir papildomai pakeista variklio alyva. Reikėtų pažymėti, kad nuvažiavus 100 tūkst. km, į mūsų Mondeo Turnier tereikėjo įpilti tik 0,5 l alyvos – šiuolaikiniam dyzeliniui varikliui tai puikus rezultatas.
Tačiau tai tik viena iš retų teigiamų išimčių. Gedimų sąrašas buvo dar ilgas. Kad ir sunkus variklio dangtis, kurį nelengva atkelti viena ranka. Amortizatoriai? Nieko gero… Dar nerakinamas degalų įpykimo kamštelis ir girgždantis tarsi senas prietaisų skydelis bet vairuotojo durelių šoninės detalės ir apdaila. Deja, bet Mondeo vidus daugeliui važiavusių žurnalistų patiko. Titanium versijoje prietaisų skydelį pagyvina šviesios detalės ir gana gera serijinė įranga. Sėdynės irgi patogios.
O štai to, kad galutinis įspūdis susidarė prastokas, to jau ir anksčiau buvo tikėtasi, nes mašina per dažnai būdavo servisų svečias. Išrinkus automobilį, prielaidos tik pasitvirtino. Neradome korozijos židinių, bet kai kurios detalės ne per geriausiai išlaikė laiko išbandymą. Pavyzdžiui, klibanti vairuotojo sėdynė, centrinė konsolė ir suplyšęs kilimėlis. O štai variklio zonoje suradome įrodymą, kad „Ford“ taupė netinkamoje vietoje: iš už ribų išlindo garso izoliacijos plaušas. Taigi, mūsų testo dalyvio išbandymas baigėsi ne labai džiugiu akcentu. Bet „Ford“ koncernas apie tai, tikriausiai, norėtų niekam nepasakoti.
Ir pagaliau pabaigai primename apie viešai skelbtas šio modelio atšaukimo remontui akcijas. Ford Mondeo 2.0 TDCi su varikliu, kurie buvo gaminti nuo 2008 m. lapkričio iki 2009 m. kovo mėnesio, gali sugesti stabdžių sistemos slėgio siurblys. Savininkams apie tai visiems buvo pranešta raštu.
Iš esmės viskas gerai. Bendrą vaizdą gadina smulkmenos
Šį kartą mūsų ilgalaikio maratono dalyvis baigė savo gyvavimą gana neįprastomis aplinkybėmis. Išrinkimas įvyko visai ne ten, kur tai paprastai daroma („DEKRA“ diagnostikos centre), firminiame „Ford“ servise, pilname pačių įvairiausių šios markės modelių. Mes nenuleidome akių nuo mašinos. Ir iš karto pastebėjome kelis trūkumus: vos besilaikantį bagažinės kilimėlį, judančią centrinę konsolę ir vos besilaikančią vairuotojo sėdynę. Žvilgsnį pritraukė ir gobelenas, kuris išlindo iš po apatinių tvirtinimų. Variklio kameros garso izoliacijos plaušas buvo visai suplyšinėjęs ir laikėsi „ant garbės žodžio“. Termoizoliacinė duslintuvo skarda keliose vietose buvo sutrūkusi. Ką gi, tai nėra tai baisūs trūkumai, bet tokio jų skaičiaus vos dviejų metų, be to, gana brangioje, mašinoje vis dėlto jau per daug. Todėl dažnai žvilgčiojome į šoną, kur stovėjo senesni Taunus, Capri ir Escort. Ir vis labiau stebėjomės, nes kuo toliau, tuo atrodė, kad Mondeo turi kur kas mažiau trūkumų. Mūsų atsivežtas „Dekra“ ekspertas išsamiai ištyrė variklio detales ir … atsiduso su palengvėjimu. Be gana ryškių sodžių žymių ant vožtuvų tikrai nebuvo prie ko prisikabinti. Tačiau atsiminkime, kad šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose su degalų tiesioginio įpurškimo sistema tai yra normalu. Pagyrimo verta gera antikorozinė apsauga uždarose erdvėse – naujuose Ford automobiliuose tai jau tapo standartu. Kadaise buvo žymiai blogiau. Vis dar atsimename ankstesnę Mondeo kartą, kurioje be gailesčio rūdydavo durų kraštai.
Dar viena gera žiniai: pavarų dėžė išlaikė mūsų testą ir liko beveik idealios būsenos. Ji veikia visiškai taip pat, kaip ir pradžioje. nusidėvėjimo požymių nematyti nei ant sinchronizatorių, nei ant krumpliaračių. Didelių pastabų nekilo ir dėl važiuoklės.
Trumpai tariant: Iš esmės pagrindiniai mazgai puikiai išlaikė laiko išbandymą, bet kai kurios vietos yra skubiai tobulintinos
TAI RADOME
Rūdys neįprastoje vietoje: taip atrodo galinio saugos diržo tvirtinimas
Testo pabaigoje kilimėlis visai atsikabino nuo bagažinės grindų. Be to, jį labai sunku išvalyti
Išmetamosios sistemos dangčių terminė apsauga neišlaikė net 100 tūkst. km
Viena variklio garso izoliacijos plaušo vieta „pasidavė“ dar testo metu
Priekinių sėdynių gobeleno pritvirtinimas buvo labai menkas ir jis atsilupo
KĄ SAKO FORD KONCERNAS APIE…
… bagažinės kilimėlį:
Dabartiniuose automobiliuose dedame tvirtesnius, geriau pritvirtintus kilimėlius.
… sėdynės stumdymą blokuojantį laidą:
Žinome apie šį trūkumą, jau jį pašalinome.
… užvedimo sunkumus:
dėl brokuoto vieno iš uždegimo sistemos laidų pynės greitai išsikraudavo akumuliatorius, todėl negalima buvo užvesti variklio. Dabar jau nebėra šio trūkumo. Navigacijos ir kondicionieriaus valdymo bloko šiuo konkrečiu atveju remontas buvo nereikalingas.
REMONTAS
21 232 km
Pakeista gabaritinė lemputė (5 Lt)
45 998 km
Pakeistos galinės stabdžių trinkelės ir gnybtai (buvo pažeistos tarpinės) (412 Lt, pagal garantiją)
59 396 km
Pakeistas laidas, blokuojantis vairuotojo sėdynės stumdymo mechanizmą (Pagal garantiją).
68 360 km
Atnaujinta kompiuterinė programa ir pakeista alyva. (349 Lt)
76 867 km
Be reikalo pakeistas navigacijos ekranėlis (Pagal garantiją)
83 457 km
Pakeistos priekinės stabdžių trinkelės (413 Lt)
Išvada
Trečiosios kartos Ford Mondeo tikrai turi daug privalumų. Didelis vidus ir talpi bagažinė patiks visų pirma gausesnėms šeimoms. Automobilis nenusileidžia konkurentams ir preciziško vairavimu ir įrangos lygiu Deja, testuota konkreti mašina kelis kartus nemaloniai nustebino. Jei smulkius trūkumus, pavyzdžiui, girgždantį vairuotojo durelių šoną ar judantis bagažinės kilimėlį dar galima pakęsti, tai variklio užvedimo kabeliais nuo kito automobilio, visiškai negalima toleruoti. Šauniu darbu nepasižymėjo ir „Ford“ mechanikai, kurie nesugebėjo nustatyti priežasties, dėl kurios gerokai krito variklio galia ir visai nereagavo akseleratorius.
žastis pranoko m pranoko mvo į akseleratoriaus saus pedalą)uotojams, bet ir rmiau važiuojantiems
Techniniai Ford Mondeo Turnier (2008 m.) duomenys
Variklis 4 cilindrų turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1997
Variklio galia (AG esant aps./min.) 140/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 320/1750
Pavarų dėžė 5 (mech.)
Maks. greitis (km/h) 205
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 10,4
Degalų bako talpa (l) 70
Bagažinės talpa (l) 554/ 1745
Automobilio masė (kg) 706
Degalų sąnaudos (l/100 km) vidutinės 6,9
Naujo kaina (Lt) 81 900 Lt
Parengta pagal „Auto Bild Lietuva“
daug klaidų
Jau buvo rasyta kad sis straipsnis tendensingas, ir tokie trukumai juokingi. Masdina labai gera …pats tokia turiu ir galiu pasakyti kad kokybes ir kainos santykis – superinis…vaziuoji kaip su limuzinu, patikima, iskirtinis dizainas ir t.t
jo , mechanikai ir is tikruju pas forda lievi..
Pieva kazkokia. Turiu toki pati ford. Jokiu problemu.
Labai gera masinyte, vid kuro sanaudos 2.0 dyzelis 5.9 ltr. Strapsnis pieva.
kiek ima kuro- 90 km/h greičiu (dyzelis 140 aj)
kas gali buti turiu ford mondeo 2001 m.labai daznai gesta net vaziuodamas buna uzgesta pastovi ir vel vaziuoja o buna valanda stovi servizai nieko negali pasakyti
buvau liepkalnio 69 pas dizelistus pasake viskas gerai nusiunte pas elektrika tas tipo sako kad siurbliukas trumpina.jau visus metus nieks negali padaryti.gal kompas