2012 Birželio 06

Karas dėl “iPad”: kinų teisėjai palaiko “Proview”, amerikiečių – “Apple”

veidas.lt


Vis labiau įsisiūbuoja konfliktas tarp kinų kompanijos “Proview” ir amerikiečių korporacijos “Apple”. Pastarosios teismuose dar nuo 2011 metų ginčijasi, kam gi iš tiesų priklauso prekės ženklas „iPad“.

Trumpai priminsime priešistorę: prekės ženklą „iPad“ kompanija “Proview” užregistravo Kinijoje ir dar dešimtyje valstybių 2001 metais. Kompanija “Apple” prieš pat savo pirmojo planšetinio kompiuterio debiutą nusipirko teisę naudoti šį prekės ženklą iš “Proview” Taivano padalinio. Su tuo kategoriškai negali susitaikyti motininė kompanija – visos taikios derybos tarp “Apple” ir “Proview” iki šiol geruoju nesibaigė.

Kinų kompanija jau pasiekė pergalę savo gimtajame Shenzhen mieste, kurio teismas „atidavė“ prekės ženklą „iPad“ į “Proview” rankas. Kinijos muitinė ėmėsi aktyviai ieškoti „nelegalių“ “iPad”, kad juos būtų galima pašalinti iš prekybos, tuo tarpu daugelis Kinijoje veikiančių el. parduotuvių iš savo vitrinų pašalino taip geidžiamas “Apple” planšetes.

Negana to, “Proview” padavė ieškinį į Kalifornijos aukščiausiąjį teismą (JAV), kuris taip pat turėjo paremti „nukentėjusios“ pusės poziciją. Tačiau čia kinų laukė nusivylimas, kadangi aktyviai savų teisėjų palaikoma kompanija Jungtinėse Valstijose „laimės nerado“: ieškinys prieš “Apple”, kuriame kompanija iš Kupertino buvo kaltinama sukčiavimu, atmestas.

Kaip tvirtina “Proview”, “Apple” apgaulės būdu įsigijo prekės ženklą “iPad” už žymiai mažesnę kainą. Kaip tai galėjo įvykti? Kinai viską papasakojo: “Apple” pasinaudojo tarpininku “Farncombe International”. Kad būtų gautas melagingas pretekstas prekės ženklui įsigyti, “Apple” sukūrė specialią kompaniją “IP Application Development Limited” (IPAD Ltd.).

Nuo prekės ženklo savininko buvo neva nuslėptas faktas, jog ši kompanija veikia kaip “Apple” agentas. Dar daugiau, šios kompanijos vadovas, kad išlaikytų paslaptį, derybose su “Provew” dalyvavo su išgalvotu vardu. Jis apgavo prekės ženklo savininką, nuslėpęs nuo jo, kaip šis prekės ženklas bus panaudotas ateityje (aišku, “Apple” atstovai turėjo prisipažinti, jog sukurs planšetinį kompiuterį, tapsiantį pasauliniu hitu). Be to, į tiesioginį klausimą apie tai, ką veikia kompanija “IPAD Ltd.”, jos vadovas atsakė, kad kol kas kompanija nepasiruošusi publikuoti tokios informacijos, tačiau ji nekonkuruos su “Proview”.

Dabar gi “Proview” bando atstatyti teisingumą, persekiodama “Apple” Kinijoje už neva neteisėtą prekės ženklo “iPad” naudojimą šioje šalyje. Paduotas ieškinys JAV vietos teisėjų nebuvo palaikytas. Tuo tarpu “Apple” atstovai dar kartą išsakė savo nuomonę, jog “Proview” „neteisingai bando gauti iš “Apple” už prekės ženklą dar kartą, nors mes jau sumokėjome“.

Savo ruožtu, prieš keletą dienų paaiškėjo, jog “Proview” ir “Apple” sudėdo prie derybų stalo. Tiesa, ar derybos bus sėkmingos, kol kas vertinti sunku: pikti liežuviai kalba, jog skolų kankinama “Proview” užsiprašė iki 1,5 mlrd. JAV dolerių kompensacijos. Tik ar “Apple” sutiks lengva ranka atsisveikinti su tokia suma, ypač kai turi tikrai galingą teisininkų komandą? Tikėtina, jog viską turės išspręsti Hong Kongo teismas, kuris ir tapo mūšio tarp kinų ir amerikiečių placdarmu.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...