JAV ekologinės organizacijos ekspertai mažyliams skirtose automobilinėse kėdutėse aptiko pavojingų cheminių medžiagų – bromo, chloro ir švino pėdsakų.
Ištyrę 160 skirtingų kėdučių, mokslininkai nustatė, kad 60 proc. iš jų turi bent vieną šių kenksmingų medžiagų. Jie išbandė ir į kėdutes įdiegtas saugos priemones, kurias gamintojai taip liaupsina. Ekspertų nuostabai, vos trečdalyje kėdučių buvo tinkamai sumontuoti diržai, pajėgūs avarijos atveju apsaugoti vaikus nuo smūgių.
Daugiausiai tyrimą atlikusios ekspertų grupės kritikos sulaukė kai kurie gamintojų “Evenflo Expressions”, “Generations 65″, “Sightseer”, “Eddie Bauer”, “Safety 1st” ir “Harmony” kėdučių modeliai. Tuo tarpu Lietuvoje populiariausios “Graco” vaikiškos kėdutės buvo priskirtos prie saugesnių. Geresne kokybe pasižymėjo ir kompanijų “Recaro ProBooster”, “ProSport”, “Vivo”, “Young Sport”, “Britax” modeliai. Beje, didesnė kėdučių kaina geresnės kokybės negarantuoja – tarp prasčiausiai įvertintų kėdučių buvo ir pigiausių, ir brangiausių.
Lietuvoje kėdutėmis prekiaujantys pardavėjai teigia, kad visos parduodamos kėdutės atitinka ES keliamus reikalavimus.
Priminsime, kad Lietuvoje automobilinės kėdutės yra privalomos vežant vaikus iki trejų metų. Naujos automobilinės kėdutės kaina svyruoja nuo 100 iki 1000 Lt. Pasak prekybininkų, daugiausiai nuperkama 200–300 Lt kainuojančių kėdučių.