Naujausi ekonomiški miesto automobiliai 100 km sugeba nuvažiuoti sudegindami tik keturis litrus benzino. Tiesa, tarp šių rekordininkų – beveik be išimties vien hibridinius (benzininį ir elektrinį) variklius turinčios transporto priemonės. Šioje kategorijoje pirmauja japonų „Toyota“ bei „Honda“, taip pat europiečių „Opel“, „Peugeot“ ir „Citroen“.
Vis dėlto kol kas taupiausiųjų varžybose hibridams vietos neužleidžia dyzelinius variklius turintys automobiliai, kurių degalų sąnaudos net šiek tiek mažesnės. Štai taupiausi „Ford Fiesta“ ar „Volkswagen Polo“ 100 km įveikia su kiek daugiau nei 3,5 litro dyzelino.
Deja, minėti skaičiai apie degalų sąnaudas dažniausiai gan stipriai skiriasi nuo realybės. Štai Vokietijos žurnalo „Auto Bild“ redakcija atliko bandymą, per kurį paaiškėjo, kad gamintojo nurodomas ir važiuojant sunaudojamas degalų kiekis skiriasi vidutiniškai apie 50 proc.
Tarkime, „Toyotos“ duomenimis, taupiausias hibridas „Prius Plug-in“ sunaudoja 2,6 l/100 km, kai iš tiesų šiam atstumui prireikia 4,1 litro, o dyzelinis „Ford Fiesta“ iš tiesų ryja 4,7 l/100km. Tikru nutylėjimo rekordininku tapo hibridinis „Opel Ampera“ mažylis, kuris, pasak gamintojų, 100 km nuvažiuoja tik su 1,2 litro benzino, nors iš tikrųjų tam prireikė triskart daugiau – 5,2 litro.
Gamintojai bandomuosius važiavimus atlieka specialiai įrengtose trasose, kuriose automobilių neveikia oro pasipriešinimas, automobilių varikliai prieš tai pašildomi, nejungiami viduje esantys elektros prietaisai.