taisymas
Automobilių gamintojai ir prekybininkai vienas per kitą siūlo kuo ilgesnį garantinio aptarnavimo terminą (dažnai jau trejų–penkerių metų). Tačiau kiek ši “nemokama” paslauga kainuos automobilio savininkui, paprastai nutylima.
Štai 45 tūkst. Lt kainavusio “Wolksvagen Golf” savininkui, į servisą atvykusiam dėl privalomojo patikrinimo, nusviro rankos: už diagnostiką, filtrų, tepalų ir dalies kitų automobilio skysčių keitimą “Volswagen” centre Ukmergės plente jam teko pakloti per 2,2 tūkst. Lt.
“Ir tai vadinama “nemokamu” garantiniu aptarnavimu? – retoriškai paklausė vilnietis. – Juk už tiek galima nusipirkti pakenčiamą dėvėtą automobilį”.
Tokią pat nuostabą ši suma kelia ir įvairių automobilių servisų darbuotojams. Jie sutartinai tvirtina, kad naujų automobilių savininkams per metus garantinis aptarnavimas servisuose turėtų atsieiti 200–500 Lt.
Štai “Vilniaus Vistos” atstovai aiškina, kad už privalomąją automobilio apžiūrą jų klientai kasmet, arba nuvažiavę 15–20 tūkst. km, paprastai sumoka 300–400 Lt.
“2,2 tūkst. Lt – įtartina suma. Arba klientas buvo apgautas, arba jo garantinio aptarnavimo laikas buvo pasibaigęs”, – aiškina specialistai, nors ir pripažįsta, kad “nemokamas” garantinis aptarnavimas iš tiesų toks nėra: klientas vis tiek privalo reguliariai lankytis ir pirkti paslaugas iš automobilio gamintojo, o jos yra keliskart brangesnės, nei remontuojant mašiną ne firminiuose servisuose.
Iš tiesų naujo automobilio eksploatavimas nė kiek ne pigesnis nei seno. Tuo visiškai įsitikinau savio kailiu. Nors naujas automobilis yra naujas automobilis. Nėra ką lyginti.