Automobilių rinka
Šiemet kai kurių gamintojų automobilių Lietuvoje parduota net dešimt kartų mažiau nei pernai. Jau pernai sausio–balandžio mėnesiais, įsibėgėjus krizei, naujų automobilių prekyba buvo smukusi 71 proc. Tačiau šiemet per tą patį laikotarpį naujų mašinų parduota dar 33 proc. mažiau ir kai kuriems gamintojams šis nuosmukis buvo išties katastrofiškas.
Labiausiai nukentėjo prekyba “Mitsubishi” automobiliais – šiemet per sausį–balandį jų parduota beveik dešimt kartų mažiau nei pernai. Nedaug atsilieka ir “Mazda” bei “Ford”.
“Atsakyti, kodėl šie gamintojai tokie nepopuliarūs, nelengva. Jų kaina konkurencinga, bet galbūt suveikė psichologiniai dalykai: žmonės įsivaizduoja, kad europinės mašinos pigesnės, ir per krizę labiau perka čekiškus, vokiškus, prancūziškus automobilius”, – aiškina vieno labiausiai per sunkmetį nukentėjusių automobilių salonų vadybininkas Kęstutis D.
Specializuotų tyrimų bendrovės “AutoTyrimai” specialistai aiškina, kad tokius pokyčius lemia ir daug kitų veiksnių – ar gamintojas pasiūlo naujų modelių, kokia senesniųjų kaina, kokios išperkamosios nuomos salygos ir kt.