2012 Spalio 24

Lietuvių verslininkų ambicijos – krovininiai automobiliai, varomi vien elektra

veidas.lt


Jokios gamtos taršos, begarsis variklis ir svarbiausia – minimalios sąnaudos verslui. Tokį tikslą užsibrėžę unikalaus elektromobilio „JonElis“ kūrėjai, pradeda teikti „žaliojo pervežimo“ paslaugas. „Green Express“ tikslas – visus turimus įprastiniu kuru varomus krovininius autobusiukus perdaryti į elektrinius ir pasiūlyti ekologišką paslaugą už prieinamą kainą.

Kelerių metų įdirbis

Tiek elektromobilių, tiek krovinių pervežimo versle „Green Express“ – ne naujokai, tačiau iki šiol šias verslo sritis vystę atskirai, elektromobilių kūrėjai nutarė suvienyti jėgas ir pasiūlyti iki šiol naują paslaugą Lietuvoje. „Vien elektra varomo transporto idėją turėjome jau seniai, tačiau nebuvome sukūrę tam tinkamo elektrinio variklio. Šiandien tokį jau turime ir žinome, kad jis veikia puikiai. Tokio tylaus, švaraus ir pigaus krovinių pervežimo būdo Lietuvoje dar niekas nėra išbandęs“,- džiaugiasi „Green Express“ vadovas Jonas Navickas. „Green Express“ veikla apima ne tik pervežimus – įmonė teikia ir prekių sandėliavimo, prekių ženklinimo ir pakavimo, komponentų elektromobiliams gamybos paslaugas.

Nauda gamtai ir kišenei

Galbūt įsigyti elektromobilį asmeniniam naudojamui daugeliui kol kas per didelė prabanga, tačiau elektra varomas krovininis ar keleivinis transportas atsiperka gana greitai. Todėl „Green Express“ vadovas J.Navickas sako nebijantis konkurencijos. „Vežiodami krovinius elektromobiliais ne tik rūpinamės gamta, bet ir galime pasiūlyti mažesnius paslaugų įkainius“,- tikina J.Navickas. Nesunku paskaičiuoti, kad įprasto krovinio autobusiuko 100 kilometrų sąnaudos – nuo 35 iki 50 litų. Tuo tarpu, elektra varomas automobilis autobusas šį atstumą nuvažiuos vos už 10 litų.

Ambicingi planai

Kol kas įmonės garaže stovi du darbui paruošti elektromobiliai, tačiau kelių artimiausių mėnesių planuose – visų turimų transporto priemonių perdarymas iš įprastu kuru varomų automobilių į elektromobilius. „Automobilius į elektromobilius perdarinėjame jau seniai. Lietuvos keliuose sutiktumėte ne vieną elektromobilį, kuriame įmontuota mūsų sukurtas unikalus elektrinis variklis. Todėl nusprendėme panaudoti savo žinias kuriant pirmąją „žaliojo pervežimo“ paslaugą Lietuvoje ir bent maža dalimi prisidėti prie švaresnės aplinkos“, – sako pirmosios krovinius elektromobiliais gabenančios įmonės vadovas J. Navickas.

Estijoje užregistruota jau daugiau nei pusę tūkstančio elektromobilių, tuo tarpu Lietuva šiuo skaičiu gerokai atsilieka. Štai Prancūzijoje vien 2011 m. buvo užregistruota 5000 elektromobilių, tuo tarpu Lietuvoje – vos 50. Be to, reikėtų paminėti, kad į šį skaičių yra įtrauktos ir visos dviratės elektrinės transporto priemonės, todėl vien elektra varomų automobilių Lietuvoje yra vos keli.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...