Rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology“ duomenimis, šių metų trijų ketvirčių veidrodinių aparatų pardavimas Lietuvoje, palyginti su tuo pačiu 2010 m. laikotarpiu, padidėjo apie 40 proc.
Veidrodinių fotoaparatų pardavimo augimas, tiesa, kiek mažesnis, jaučiamas ir kitose Europos šalyse. Mat ten veidrodinių fotoaparatų rinkos dalį atsiriekė vis labiau populiarėjantys kompaktiniai fotoaparatai su keičiamais objektyvais (angl. mirrorless interchangeable lens). Nuo metų pradžios tokių įrenginių pardavimas Didžiojoje Britanijoje padidėjo daugiau nei trečdaliu. Šie fotaparatai turi daugiau galimybių nei įprasti kompaktiniai modeliai, tačiau neturi veidrodžių sistemos. Pasak „GfK Retail and Technology“ atstovo E.Grybovo, Lietuvos vartotojų ši naujovė kol kas netraukia – pirkėjai renkasi veidrodinius fotoaparatus, kurie kainuoja mažiau arba įprastus kompaktinius įrenginius, kurių pardavimas mūsų šalyje tikrai nemažėja.
Tačiau pasaulyje juntamas kompaktinių fotoaparatų pardavimo mažėjimas. Rinkos analitikai mano, jog šis smukimas iš dalies priklauso nuo to, kad šiandien daugumoje išmaniųjų telefonų yra montuojami gana kokybiški fotoaparatai. Štai, pavyzdžiui, spalio pradžioje pristatytas naujas „Apple“ išmanusis telefonas „iPhone 4S“, kaip ir nemaža dalis panašių įrenginių, turi kokybišką 8 megapikselių fotoaparatą. Kita vertus, mažai tikėtina, kad išmanieji telefonai kompaktinius fotoaparatus išstums, mat pastarųjų gamintojai savo įrenginiuose diegia vis didesnį optinį priartinimą ir kitas naujoves, pavyzdžiui, liečiamuosius ekranus.
Noreciau isigyti, bet brangu dar be to nenoriu dar uzdaryti spintoje savo muilines pirktos topo centre pries kelis metus, ji dar puikiai veikia