Alfa Romeo Giulietta
Naujasis Alfa Romeo veidas ne visiems prie širdies
Būtent šiuo bruožu – meile iš pirmo žvilgsnio – pasižymi visi Alfa Romeo automobiliai. Todėl visos patikimumo problemos ar smulkūs trūkumai dažniausiai atsiduria antrame plane.
Susidaro įspūdis, naujasis Giulietta, pakeitęs pasenusį kompaktinės klasės Alfa Romeo 147 modelį, yra toks pats. Giulietta taps Golf klasės konkurentu, tačiau neabejotinai ir pačiu gražiausiu šios klasės modeliu – nei Golf, nei Focus nei Astra stilistiniais sprendimais šiam automobiliui nė iš tolo neprilygsta. Tai, beje, visada buvo išskirtinis šio Italijos automobilių gamintojo bruožas.
Italų dizaineriai dar kartą sėmėsi įkvėpimo iš 8C Competizione modelio. Pirmą kartą jie tai padarė kurdami MiTo ir jei šis modelis jums ne prie širdies, tai Giuliettos taip pat nepamilsite.
Tradicinės skydo formos radiatoriaus aušinimo grotelės – firminis Alfa bruožas. Tuo tarpu LED šviesos diodai panaudoti tiek priekiniuose, tiek ir galiniuose žibintuose – mados reikalas. Paslėptos galinių durelių rankenėlės taip pat ne naujiena, tačiau tai sportiškumo suteikiantis bruožas.
Kokybiškas interjeras
Viduje – tik aukščiausios kokybės medžiagos. Šiuo atžvilgiu Giulietta drąsiai gali lygiuotis į kompaktinės klasės lyderius. Deja, mūsų bandyto modelio surinkimo kokybė galėjo būti ir geresnė – į kai kuriuos tarpus lengvai tilpo pirštai.
Centrinė konsolė primena 8C Competizione modelį
Vidaus dizainas – savitas ir taip pat šiek tiek primena 8C modelį. Originalūs retro stiliaus jungikliai vidurinėje konsolėje gal ir nėra itin patogūs naudoti, tačiau tai stilingas elementas. Centrinė konsolė nėra orientuota į vairuotoją – visus juos lengvai gali pasiekti ir keleivis.
Perkant prabangiausios komplektacijos automobilį galima užsisakyti navigacinę įrangą, kurią įjungus iš vidurinės konsolės viršaus išlenda ekranas su keletu papildomų malonių smulkmenų aktyviam vairuotojui. Pavyzdžiui, originalia grafika pasižyminčiame ekrane galima matyti perkrovų matuoklio rodmenis arba tai, kada variklis ir turbina veikia visu pajėgumu. Šiuos rodmenis galima aktyvuoti per DNA sistemą – su jos rankenėle MiTo pirkėjai jau pažįstami. Ji padės pasirinkti dinamišką, normalų arba važiavimo blogu oro režimą. Įjungus sportišką režimą elektronika perprogramuoja akceleratoriaus, vairo stiprintuvo ir turbinos darbą. Vairą sunkiau pasukti, tačiau variklis greičiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus, o turbina ima veikti “overboost” režimu – variklis įgaus daugiau galios.
Galinių durelių rankenos paslėptos galiniuose statramsčiuose
Pakaba paliko dvejopą įspūdį
Giulietta modelio gale sumontuota daugiasvirtė pakaba, kuria italai labai didžiuojasi – dėl gausiai panaudoto aliuminio ji 10 kg lengvesnė negu konkurentų. Automobilis valdomas azartiškai – įveikiant posūkius susidaro įspūdis, kad sukibimas su keliu visada išliks. Tačiau pakanka šiek tiek per greitai įvažiuoti į posūkį ir atleisti akceleratorių, kai galinė ašis ima slysti. Nepatyrusiam vairuotojui tai gali tapti labai nemaloniu siurprizu. Vis dėlto nesitikėkite iš Giuliettos sportinio automobilio – pakaba pernelyg minkšta ir nelygiame kelyje taip įsisiūbuoja, kad galima prarasti automobilio kontrolę.
Galinės dalies puošmena – LED žibintai
Varikliai ir pavaros
Teko bandyti automobilį su galingiausiu dyzeliniu 2.0/170 AG varikliu ir mechanine šešių pavarų dėže. Tokio motoro galios šiam automobiliui daugiau negu pakanka – važiuojant bet kokia pavara ir smarkiau paspaudus akceleratorių mašina kaip strėlė neria pirmyn.
Tačiau klausimų kyla dėl pavarų dėžės – pataikyti reikiamą pavarą kartais gana sunku, ypač lėtėjant ir žeminant pavaras. Įdomu, kiek laiko tokia pavarų dėžė “išgyvens” sportiškai važiuoti mėgstančio vairuotojo rankose.
Ramūnas Fetingis
Išvada
Giulietta – puikus ir išsiskiriančiu dizainu pasižymintis automobilis, kuris suteiks begalę teigiamų emocijų. Tačiau lenktyninės mašinos sugebėjimų iš jo nesitikėkite: važiuodamas lygiu geru keliu jis bus greitas ir manevringas, o jei atsidursite nelygiame ir duobėtame – patartume būti atsargiems. Tiems, kuriems patinka ekstremalūs pojūčiai, patartume rinktis galingiausią 235 AG versiją, tačiau tik rudeniop, kai rinkoje pasirodys modifikacija su automatine pavarų dėže su dviguba sankaba. Visiems kitiems – tai stilinga šeimyninė transporto priemonė, kuri išties papuoš mūsų gatves ir padės išsivaduoti iš pilkos vokiškų mašinų masės.