Amerikiečių bendrovė „Moller International“ (MI) pasaulyje išgarsėjo skraidančiu automobiliu „Skycar“ ir kitais keistais aparatais, kuriuos išleisti rinkon ji žada vos ne nuo 1960-ųjų. Pastaruosius trejus metus iš šios bendrovės stovyklos naujienų praktiškai nebuvo. Bet po ilgos tylos, „Moller International“ kad trinktelėjo, tai trinktelėjo.
Bendrovė MI paskelbė, jog pasirašė bendradarbiavimo memorandumą su partneriais iš Kinijos ir bendromis pajėgomis Azijos milžinėje kurs bendrą kompaniją, kurioje bus gaminami aviamobiliai „Skycar“, varikliai „Rotapower“, bepilotės skraidyklės „Aerobot“ ir kita produkcija.
Projekto tikslas – iki 2018-ųjų gamybos apimtis padidinti iki 100 tūkst. vienetų. Kinai neva pasiryžę investuoti pasakiškus pinigus – 13 mlrd. JAV dolerių. Mainais už didžiules finansines injekcijas, kinų verslininkai perims teises naudotis intelektine bendrovės MI nuosavybe. Amerikiečiams atiteks 25 proc. dalis ir autoriniai honorarai nuo kiekvieno parduoto produkcijos vieneto.
Jungtinė korporacija Kinijoje ruošiasi statyti gausybę objektų: gamybos centrus, aerodinaminių bandymų poligoną, biurų kompleksą, aukščiausios klasės viešbutį, komercinius centrus, parodų sales ir pan. Kitaip tariant, kinai už idėjų ir technologijų perėmimą pasiryžę sumokėti milžiniškomis finansinėmis ir infrastruktūrinėmis investicijomis. Sutartis tarp šalių turėtų būti pasirašyta 2012-ųjų sausį.
Savo tinklalapyje bendrovė MI didžiuojasi sukūrusi vienintelį pasaulyje vertikaliai kylantį ir nusileidžiantį aviamobilį „M400 Skycar“. Bene svarbiausią produkto privalumą bendrovė įvardija paradoksu: ką veikti su moderniausiuose „Ferrari“, „Porsche“, „Maserati“, „Lamborghini“ ar kituose automobiliuose įdiegtomis naujausiomis automobilio kontrolės ir aerodinaminio efektyvumo sistemomis, kai daugelyje kelių važinėti galima ne greičiau nei 100 km/h, o neretai tenka įstrigti… spūstyse?
Anot gamintojų, su „M400 Skycar“ panašaus pobūdžio egzistencinių klausimų neiškiltų. Skraidantis aviamobilis iš taško A į tašką B nugabens kreiseriniu 442 km/h greičiu (maksimalus greitis – 603 km/h). Maža to, ši transporto priemonė 100 km naudos 12 litrų ekologiškai švarių degalų – etanolio.
„Jokių eismo apribojimų, raudonų šviesoforo signalų ar baudų už greičio viršijimą, – svaičioja MI, turbūt pamiršdama, jog egzistuoja ir griežtos skrydžių ore taisyklės. – Tik tiesus kelias iš taško A į tašką B ir trijų dimensijų mobilumo galimybės.“
„Stebuklingąja“ transporto priemone vienu metu keliauti galėtų 4 asmenys, kuriems salone būtų parūpinta po parašiutą (maža kas gali atsitikti…). „Skycar“ triukšmingumo lygis už 150 metrų – 65 decibelai. Maksimalus pakilimo aukštis – 11 km, pakilimo/nusileidimo aikštelės skersmuo – 10,7 metrų.
Toliausiai tokiu 1088 kg sveriančiu skrajojančiu „automobiliu“, kuris per minutę geba pakilti į 1,5 km aukštį, be degalų papildymo būtų galima nukeliauti 1,2 tūkst. km. Variklio galia – 720 AG (537 kW).
Eiliniai „Naujieji Vasiukai“ (tik šįsyk Kinijoje) ar tikras perversmas transporto paradigmoje? Kaip visada, visus taškus ant „i“ sudėlios laikas.
Parengė Saulius Žukauskas,
sauliuszukauskas01@gmail.com