2010 Gegužės 09

Lamborghini Gallardo

Naujasis Lamborghini Gallardo

veidas.lt

"Veido" archyvas

570 AG Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera iš vairuotojo reikalauja aukščiausio lygio vairavimo įgūdžių.

Atrodo, kad bijoti lyg ir nėra ko. Nauju išskirtiniu Gallardo modeliu greitai važiuoti tikriausiai pajėgs dauguma vairuotojų. Automatinė greičių dėžė ir nuo klaidų sauganti stabilumo kontrolė – vairuotojui belieka tik sukti vairą ir spausti pedalus.

Vis dėlto Superleggera priverčia jaudintis net ir tokį vairuotoją, kuris su įvairiomis Gallardo versijomis yra ne kartą važiavęs. Juk Lamborghini automobilis ne tik labai greitai lekia, bet gali ir “įkąsti”. To neįmanoma pamiršti po to, kai sužinai naujo modelio kainą – 728 tūkst. Lt.

Kova su svoriu

Naujasis Superleggera buvo išbandytas Pietų Ispanijoje, Monteblanko lenktynių trasoje. Tik 10 AG, palyginti su Gallardo LP560-4 modeliu, didesnė galia gali atrodyti nežymi, tačiau pasiekti geresnes dinamines savybes padeda ir 70 kg mažesnis svoris. Papildomas pajėgumas automobiliui padeda greičiau važiuoti tiesiosiose, o mažesnis svoris – sparčiau įveikti posūkius.

Mažinant automobilių svorį, raktinis žodis yra anglies pluoštas, tiksliau, anglies pluoštu sutvirtintas plastikas (CFRP). Tai labai tvirta, lengva ir brangi medžiaga, iš kurios yra pagaminta dalis automobilio kėbulo plokščių, galinis sparnas, variklio dangčio rėmas ir didžioji dalis salono (centrinė konsolė, durelių vidus) elementų. Lengva “Alcantara” oda aptrauktos sportinės sėdynės su fiksuotu nugaros atlošu yra lengvesnės už įprastas, ratų varžtai pagaminti iš titano ir vien dėl lengvesnio metalo lydinio ratlankių automobilio svoris sumažėjo 13 kg.

Superleggera sveria apie 1440 kg ir yra 40 kg lengvesnis už Ferrari 458 Italia, kuris yra tokio paties pajėgumo, tačiau su galinių varančiųjų ratų sistema. Atsisakius visų varančiųjų ratų sistemos, Lamborghini galėtų būti lengvesnis dar 50 kg, tačiau šio sprendimo gamintojai atsisakė. Galbūt kaip tik dėl 4×4 sistemos važiuoti su Gallardo ir yra palyginti nesunku. O štai įlipti į šį išskirtinį modelį prireiks šiek tiek lankstumo. Beje, atsidūrus viduje apima jausmas, lyg sėdėtum ant grindų, o erdvės galvai vis tiek būtų ne per daugiausia.

5.2 V–10 variklis užsiveda akimirksniu ir su griausmu, tačiau po to tyliai dūzgia. Lyg ir nebūtų nieko baisaus. Tačiau lengvai spustelėjus akceleratoriaus pedalą, šis įspūdis akimirksniu pradingsta, nes iš keturių storų išmetamųjų dujų vamzdžių drioksteli toks garsas, kad smalsių praeivių žvilgsniai jums šimtu procentu garantuoti.

Pirmoji pavara įjungiama už vairo esančia dešinės pusės svirtele. Pavarų svirties šiame automobilyje nėra – vietoj jos centrinėje konsolėje sumontuoti trys klavišai “Sport”, “A” ir “Corsa”, skirti pasirinkti sportinį arba automatinį transmisijos valdymą bei optimizuoti važiavimą esant prastam sukibimui su keliu. Perjungiant pavaras, stabilumo kontrolė tampa griežtesnė, o nustačius “Corsa” režimą, pasikeičia ir variklio garsas.

Dinamika

Jei tik yra noro, iš vietos galima pajudėti iškart ir be ceremonijų. LP570-4 šauna pirmyn net ir nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki pusės. Idealiomis sąlygomis naujasis Superleggera nuo 0 iki 100 km/h gali įsibėgėti per 3,4 s, t. y. taip pat greitai, kaip ir 12 cilindrų variklį turintis Murcielago LP640-4 modelis. Po 10,2 s greitis jau siekia 200 km/h. Tai bent!

Naujojo Superleggera modelio bandymo metu klausimų sukėlė robotizuota šešių pavarų greičių dėžė, kuri į Gallardo automobilius buvo montuojama ir anksčiau. Kai režimas įprastas, važiavimas yra tolygus ir malonus, tačiau pasirinkus “Sport”, o ypač “Corsa” režimą, pavarų perjungimą lydi stiprūs trūkčiojimai, dėl ko visas automobilis pradeda siūbuoti ir keleiviai jaučiasi nepatogiai. Ar ne geriau būtų pasirinkti greičių dėžę su dviguba sankaba, kaip kad padarė to paties koncerno Audi ir Porsche gamintojai?

“Lamborghini” atstovų nuomone, geriau dėl to nė kiek nebūtų, nes svoris padidėtų 20 kg, o nepakartojamų įspūdžių sumažėtų. “Jei variklis akimirkai atjungiamas nuo greičių dėžės, vairavimas nesukeltų emocijų, kaip kad važiuojant elektriniu automobiliu,” sakė “Lamborghini” plėtros direktorius Maurizio Reggianis. Tačiau gal emocijas galėtų užtikrinti ir paprasta mechaninė greičių dėžė!? Lamborghini gamintojai tokio varianto naujajam Superleggera nesiūlo.
Gaila, kad nebuvo galimybės Gallardo išbandyti paprastame kelyje – labai norėjosi įvertinti jo patogumą važiuojant įprastomis eismo sąlygomis. Tai, be abejo, gana kietas automobilis, tačiau kita vertus jis tikrai nekrato taip, kad važiuojant keleiviams barškėtų dantys.

Už išskirtinį Gallardo “Lamborghini Tallinn” prašo penktadaliu didesnės kainos nei už įprastą modelį. Lamborghini gamintojų nuomone, didesnę kainą sutiks mokėti trečdalis visų Gallardo pirkėjų. Taigi, atrodo, kad šį automobilį patariama reguliariai “mankštinti” ir lenktynių trasoje. Važiuoti įprastu keliu net ir “paprastas” Gallardo LP560-4 yra beprotiškai greitas.

Išvada

Tai tikrų tikriausias lenktynių dvasia alsuojantis superautomobilis. Jei, nepaisant sunkmečio, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera jums krito į akį, tokiu atveju teks kreiptis į atstovybę Estijos sostinėje Taline, kurioje šiuo modeliu prekiaujama nuo balandžio mėn. Ir dar viena svarbi detalė – tam savo sąskaitoje reikės rasti nei daug nei mažai, o daugiau nei 728 tūkst. Lt.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. zygiss zygiss rašo:

    geras masiniukas jejeje


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...