Jaguar XJ
Beveik 42-ejus metus “Jaguar” ruošėsi didžiajam šuoliui ir pagaliau ryžosi – britai sukūrė istorinį modelį, kuris tapo gamybos proceso lūžiu. Naujas stilius padarė tikrą revoliuciją – XJ iš aristokratiškos karietos pavirto šiuolaikiniu limuzinu. “Jaguar” deda tašką giliai įsišaknijusioms tradicijoms, uždulkėjusiam snobizmui ir taikosi į jaunesnioamžiaus klientą. Pirmasis XJ 3.0 V6 D Luxury versijos testas parodys, ar Jaguar išties iš esmės pasikeitė.
Tie, kas nori džiaugtis 275 “arklius” pažabojančia mašina, turi “pakloti” mažiausiai 272 300 litų ir susitaikyti su faktu, kad po variklio dangčiu dirba dyzelinis motoras. Už šią sumą gauname automobilį su automatine oro kondicionavimo sistema, navigacija ir elektra valdomomis odinėmis sėdynėmis. Net dvigubas stiklinis stogas ir aktyvi pakaba yra standartinės įrangos elementai. Už papildomą priemoką galima susikurti individualų stilių viduje. Chromas, kokybiškai dažai, medis, dviguba oda – čia galima pasijusti kaip prabangiame penkių žvaigždučių viešbutyje.
Retro derinys su šiuolaikiškumu
Šio automobilio viduje retro stilius puikiai dera su šiuolaikiškumo tendencijomis. Lyg ir turime klasikinius prietaisus, apjuostus chromo rėmeliu, bet iš tiesų vietoj jų prieš vairuotojo akis ekranas, kuriame rodomas greitis, variklio apsukos, degalų kiekis, aušinimo skysčio temperatūra ir net navigatorius. Jo rodmenys yra aiškūs, bet, mūsų manymu, šis sprendimas nedera su prestižiniu limuzinu. Aukštaūgiams vairuotojams tikrai nepatiks trumpos sėdynių sėdimosios dalys ir ne per geriausias jų šoninis prilaikymas. Gale sėdinčius keleivius gali nervinti per mažai vietos virš galvų. Taigi medalio už funkcionalumą šis Jaguar modelis negaus.
Priekinis skydelis: medžio apdaila, kokybiški dažai, chromas ir oda sukuria prabangią atmosferą
Švelniai murmantis V6variklis be problemų “susikalba” su šešių padėčių “automatu”. Greičių dėžė dirba ryžtingai ir nesidraskydama, visada suteikia jausmą, kad pavara labai tinkamai parinkta. Vairuotojui patiks ir degalų sąnaudos: 100 km kelio įveikti vidutiniškai prireiks 7,5 l. Tai sustiprinto variklio, “inteligentiškos” pavarų dėžės ir aliumininio kėbulo nuopelnas. Palyginti su BMW 730d, naujasis Jaguar yra 150 kg lengvesnis. Kiekvienas sutaupytas kilogramas nulemia mažesnes degalų sąnaudas ir geresnį valdomumą. Prabangus limuzinas manevruoja nepaprastai vingriai, o dėl informatyvios tiesioginio vairo sistemos nesijaučia didelių automobilio gabaritų. Norint važinėti didesniu greičiu, prie šio betarpiškumo reikės priprasti, nes net vos pasukus vairą keičiasi važiavimo kryptis. Dėl kietos pakabos XJ laikosi ant kelio kaip priklijuotas. Deja, dėl to mažėja komfortas. Ir tada pradedame pasiilgti senojo Jaguar…
Vietoj klasikinių greičio ir apsukų matuoklių yra elektroninis ekranas, kurio išvaizda yra tokia pati kaip ir įprastų prietaisų
Išvada
Pagirkime pasirinktą “Jaguar” raidos kryptį. Įspūdingasis XJ parodė aukštą klasę, nors prie kai kurių elementų dar reikia padirbėti. Visų pirma šis automobilis išsiskiria savo charakteriu. Tie, kuriems patinka išorė, turėtų būtinai pažvelgti į saloną: vidaus atmosfera, kurią pavyko sukurti stilistams, yra ir lengva, ir prabangi. Matyti, kad Jaguar rūpi užkariauti daugiau klientų simpatijų – naujasis XJ sukomplektuotas geriau nei konkurentai. Po variklio dagčiu murma neįtikėtinai ekonomiškas ir dinamiškas dyzelis. Ir nors šis variklis ne itin tinka “Premium” klasės atstovui, jis tikrai atitiks net pirkėjo su bedugne pinigine poreikius. Gaila tik, kad dėl sportinių didžiosios katės ambicijų taip stipriai sumažėjo komfortiškumas. Bet juk ir plėšrūnas ne kasdien nori beprotiškai lakstyti.