Transporto priemonių privalomas technines apžiūras atliekančių įmonių asociacija „Transeksta“ pradeda teikti naują nemokamą paslaugą – priminimą apie techninės apžiūros galiojimo pabaigą. Internete vairuotojai galės sužinoti ir juos dominančio automobilio biografiją bei įsilieti į projektus, susijusius su automobilio tinkamos techninės būklės palaikymu.
Nuo šiol šalies vairuotojams neteks varginti atminties ar kaskart dirsčioti į dokumentus, siekiant išvengti keblių situacijų, kai išriedama automobiliu su pasibaigusiu techninės apžiūros galiojimu. Iki jo pabaigos likus 20-čiai dienų transporto priemonių valdytojus pasieks priminimas, išsiųstas el. paštu arba trumpąja žinute (SMS).
„Transeksta“ specialistų kartu su viena IT bendrove sukurta programa iš vieningos šalyje techninių apžiūrų informacinės sistemos (TAIS) duomenų bazės kasdien atrinks automobilius, kurių valdytojams bus išsiunčiami priminimai apie besibaigiantį techninės apžiūros galiojimą.
„20-ies dienų laikotarpis – optimalus terminas, per kurį galima ne tik suplanuoti patogiausią atvykimo į TA stotį datą, bet ir pašalinti automobilio techninius gedimus“, – teigia asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glebus.
Nepažeidžia privatumo teisių
Tiesa, ši paslauga teikiama tik transporto priemonių su galiojančia technine apžiūra valdytojams. Be priminimo apie besibaigiantį techninės apžiūros galiojimą „Transeksta“ savo interneto svetainėje siūlo ir kitas vairuotojus neabejotinai sudominsiančias informavimo paslaugas. Viena iš jų – duomenys apie konkretaus automobilio techninės apžiūros galiojimą bei apžiūros istorija, kurioje pateikiama detali informacija apie nustatytus trūkumus, ridą ir pan….. Reiktų pažymėti, kad ši informacija pateikiama neatskleidžiant asmens duomenų ir nepažeidžiant jo privatumo teisių.
„Susisiekimo ministerijos inicijuota naujovė naudinga ne tik kontroliuojančioms instancijoms, kaip antai, kelių policijai, transporto inspekcijai, draudikų ar finansų institucijų atstovams, bet ir plačiajai eismo dalyvių visuomenei. Informavimo paslauga ypač aktuali perkantiems naudotą automobilį. Jo techninių apžiūrų istorija atskleis, ar nebuvo atsuktas kilometražo skaitliukas, kokias žalas patyrė transporto priemonė ir pan.“, – sako susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas.
Pirmavimo tendencija
Prieš kelerius metus Lietuva buvo viena tarp pirmųjų, techninės apžiūros įmones sujungusi į vieningą informacinę sistemą (TAIS). Milžiniškų investicijų pareikalavusios patikros sistemos, sugebančios „bendrauti“ su į vieningą tinklą sujungtomis informacinėmis technologijomis garantavo ne tik kokybiškesnį klientų aptarnavimą, bet ir ženkliai sumažino korupcijos galimybes.
„Išlaikydama naujovių diegimo tendenciją, Lietuvos techninės apžiūros sistema nesulaužė tradicijos ir šiemet. Esame vieni pirmųjų Europoje, pradedantys vartotojams teikti priminimą apie besibaigiantį techninės apžiūros galiojimą ir kitas vairuotojams naudingas informavimo paslaugas. Tai dar vienas žingsnis, kuriant su ateities paslaugomis susijusią pažangią platformą, pagrįstą informacinėmis technologijomis“, – pabrėžia asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.
Pagal identifikavimo (VIN) arba registracijos liudijimo numerį
Informavimas apie privalomosios techninės apžiūros galiojimo pabaigą užsakomas svetainėje www.vta.lt arba techninės apžiūros stotyse.
Užsisakant paslaugą internetu, reikia užsiregistruoti, nurodant el. pašto adresą arba mobiliojo telefono numerį ir susikuriant slaptažodį. Užsiregistravęs vartotojas gali užsisakyti priminimo paslaugą nurodytai transporto priemonei, pateikdamas jos identifikavimo (VIN) arba registracijos liudijimo numerį. Apie užsiregistravimą šiai paslaugai vartotojai informuojami el. paštu arba trumpąja žinute (SMS).
Svetainėje www.vta.lt numatyta galimybė pakeisti anksčiau pateiktus vartotojo kontaktinius duomenis arba apskritai atsisakyti priminimo paslaugos nurodytam automobiliui. Jei klientas priminimo paslaugą užsisakė techninės apžiūros stotyje, www.vta.lt svetainėje jis taip pat gali pakeisti anksčiau pateiktus duomenis arba atsisakyti šios paslaugos. Šiuo atveju kliento prisijungimo vardu tampa jo el.pašto adresas arba mobiliojo telefono numeris (priklausomai, kokie kontaktiniai duomenys buvo pateikti).