Renault Latitude
Reprezentacinis Renault sedanas gaminamas Pietų Korėjojos Busano mieste esančioje “Renault Samsung Motors” gamykloje
Prancūzų automobilių gamintojas jau daugelį metų bando pirkėjams pasiūlyti aukščiausios klasės modelį, deja, tai padaryti jam vis nesiseka. Vel Satis, nors ir išsiskyrė originaliu stiliumi ir komfortiška pakaba, buvo paklausus tik Prancūzijoje. Panašus likimas ištiko ir dar anksčiau gamintą Safrane modelį. Ar naujajam Renault automobiliui pavyks sulaužyti šią blogą tradiciją? Tai nebus taip paprasta ir tai turbūt supranta net pats gamintojas. Pagrindiniais jo konkurentais įvardijami VW Passat, Opel Insignia ir Škoda Superb, su kuriais anksčiau ne itin sėkmingai kovėsi mažesnis Renault modelis Laguna. Gamintojas gana atsargiai prognozuoja naujojo modelio pardavimo skaičius.
Nuriedantis nuo konvejerio “Renault Samsung Motors” gamykloje Korėjoje, kurioje gaminami ir šios markės automobiliai, Latitude bus siūlomas 50 pasaulio šalių, bet net 80 proc. numatoma parduoti vietinėje rinkoje.
Pirmieji mašinos bandymai, atrodo, tai tik patvirtina. Automobilio, sukurto panaudojus Korėjoje jau kelerius metus parduodamo Samsung SM5 platformą, išvaizda neišsiskiria kuo nors ypatingu, vis dėlto reikia pripažinti, kad mašina atrodo išties elegantiškai. Automobilio ilgis 4,9 metro, mašinos salonas erdvus ir komfortiškas. Renault gamintojai giriasi, kad pagal erdvę keleiviams gale Latitude yra tarp vidutinės klasės atstovų lyderių. Abejonių nekyla ir dėl apdailos kokybės, o panaudotos medžiagos prilygsta “Premium” segmento modeliams. Automobilio prietaisų skydelis taip pat labai išvaizdus, o garso izoliacija puiki. Tačiau priekinės sėdynės ne be priekaištų – jos nepakankamai prilaiko iš šonų ir turi per žemą atlošą. Norint vingiuotame kelyje neišslysti iš sėdynės tenka tvirčiau įsitverti vairo, be to, sėdint joje greitai pavargsta nugara.
Latitude pakaba (“McPherson” tipo priekyje ir daugiasvirtė gale) yra gana minkšta. Važiuojant greitkeliu ji pasižymi komfortiškumu ir puikiai sugeria kelio nelygumus, tačiau įveikiant posūkius kėbulas pavojingai siūbuoja. Modelis su V6 varikliu turi hidraulinį vairo stiprintuvą, o kitos versijos komplektuojamos su elektriniu vairo stiprintuvu.
Variklių gamą sudaro benzininis (pritaikytas naudoti ir bioetanolį E85) ir trys dyzeliniai varikliai. Mes išbandėme automobilį su 250 AG dyzeliniu 6 cilindrų variklių. Variklis, sukurtas “Renault” bendradarbiaujant su “Nissan”, dirba labai tyliai ir skleidžia malonų ir solidų garsą. Dirbdamas drauge su 6 laipsnių “automatu” jis garantuoja labai gerus dinaminius rezultatus ir vidutines degalų sąnaudas.
Išvada
Latitude turi tapti “Renault” flagmanu, bet turbūt net patys jo gamintojai tuo nėra tikri. Sutinkame, kad mašina graži ir komfortiška, bet susidūrus su konkurentais jai kils sunkumų. Šis modelis turės šansą sulaukti populiarumo nebent tik tada, jei juo susidomės didelių automobilių gerbėjai.