Opel Astra Sports Tourer
Opel universalas Astra Sports Tourer – ne tik patrauklus, bet ir erdvus. Tačiau ar gražus naujas automobilis taip pat geras ir patogus kelionėje? Išbandėme šį automobilį ir štai mūsų pirmieji įspūdžiai.
Golf modelį neabejotinai galima vadinti populiariausiu vokišku automobiliu. Ir jei kažkas išdrįstu mesti jam pirštinę, tai nebent tik Opel Astra universalas. Išvaizdus, praktiškas ir gana nebrangus. “Opel AG” koncernas pagaliau pristatė ir naująjį ilgai lauktą Astra universalą. Savo techninėmis galimybėmis jis labai panašus į populiarųjį Golf Variant modelį, tik geriau atrodo ir yra pigesnis. Lietuvoje jis debiutuoja gruodį ir kainuoja nuo 52 200 litų, o tai 1871 litu mažiau, nei dabar kainuoja pagrindinis jo konkurentas Golf Variant (nuo 54 071 Lt).
Patraukli automobilio galinė dalis, primena didesnį Insignia modelį. Naujasis Astra, kaip ir didysis brolis, įprastą universalui pavadinimą Caravan patraukė patrauklesniu žodžių deriniu Sports Tourer
Be to, Astra ne tik talpus ir praktiškas, bet ir sumanus. Tereikia bagažinę dengiančią pertvarą stumtelėti alkūne ir kelias į ją laisvas. Labai praktiška ir patogu. Dviem bagažinės šonuose esančiais mygtukais nulenkus galinių sėdynių nugarėles atsiveria didelė erdvė susidėti daiktus ant lygių grindų. Gaila, bet šis malonumas įmanomas tik užsisakius “Sport” ir geresnę automobilio komplektaciją, tuo tarpu kitose ji neįmanoma net ir už papildomą kainą.
Vairuotojo vieta tokia pati kaip ir hečbeke. Centrinė skydelio dalis gerokai perkrauta jungikliais, daugiau Astrai nėra dėl ko prikaištauti
Ilgame pasirenkamos įrangos sąraše yra ir įspūdingi automobilio ratai. Milžiniški 19 colių ratlankiai ant šeimyninio Astra?! Kam jie reikalingi? Tikrai ne mums: nors tokie ratai atrodo šauniai, tačiau važiuojant jaučiamas kiekvienas kelio nelygumas. Tiesa, reikia pripažinti, kad Astra važiuoklė puikiai susidoroja su bjauriomis duobėmis. Vairuotoją pasiekia tik nuo padangų sklindantis triukšmas, o automobilis išlieka komfortiškas. Lygiu keliu Opel rieda tyliai ir minkštai.
Kasdienėms kelionėms visiškai pakaks ne itin galingo 100 AG benzininio agregato. Tai tipiškas variklis racionaliems žmonėms, kuriems svarbiausia – talpus ir praktiškas automobilis. Įsibėgėja jis šiek tiek vangokai ir 100 km/h greitį pasiekia per 14,5 sekundes, o maksimalus greitis yra 175 km/h.
Kur kas smagesnis 120 AG variklis su turbina, kuris 100 km/h pasiekia trimis sekundėmis greičiau, o maksimalus greitis – 190 km/h. Nors jis tik 20 AG stipresnis ir komplektuojamas su šešių, o ne penkių pavarų dėže, motoras su turbina, palyginti su paprastu benzininiu varikliu, yra žvalesnis, eiklesnis ir paklusnesnis. Tuo tarpu smarkesnis temperamentas nereikalauja didelės degalų duoklės: vidutiniškai 6,1 l/100 km – turbovariklis suryja tik dviem dešimtosiomis litro daugiau, nei silpnesnė neturbininė versija (5,9 l/100 km). Anksčiau buvęs taupumo etalonu Golf Variant 1.4 TSI (122 AG) variklis vidutiniškai 100 km kelio suvartoja 0,2 litro daugiau degalų. Ar tai pasitvirtins ir realiame gyvenime, sužinosime po pirmojo palyginamojo testo.
“Opel AG” koncernas pasistengė pasiūlyti kuo mažesnes bazinių automobilio versijų kainas. “Selection” komplektacijos modelis, neturintis nei oro kondicionieriaus nei radijo imtuvo, nei informacinio kompiuterio kainuoja mažiau už Golf Variant “Trendline” versiją, kurioje, aišku, yra bent jau klimato kontrolės įranga. Taigi pagrindiniais automobilio Astra argumentais lieka patraukli išvaizda ir praktiškumas. Pastaruoju privalumu visada pasižymėjo ir senieji Astra modeliai, kai jie dar buvo tiesiog tradiciniai kampuoti Caravan automobiliai.
Išvada
Astra Sports Tourer žengė į gerokai aukštesnį lygį. Salone panaudotos geros apdailos medžiagos, matyti nepriekaištinga surinkimo kokybė. Tai ne tik praktiškas universalas, bet ir gerai atrodantis automobilis. VW Golf Variant turi rimtai susirūpinti, nes į jo vietą taikosi išties stiprus konkurentas.