VW Amarok
Lietuvoje naujasis VW pikapas pasirodys tik 2011-ųjų pradžioje
Pikapas? Kam vokiečiams pikapas? Nusipirks kokie du ūkininkai, trys elektrikai ir dar keli keistuoliai, vaidinantys aktyvaus poilsio mėgėjus. Pasirodo, visai nesvarbu kiek Amarok bus parduota Vokietijoje. Svarbiausia rinka – Pietų Amerika. VW Amarok gaminamas Argentinoje ir pagal užsakymų skaičių, atrodo, kad ten jis taps labai populiariu. Na, o kas naujojo VW komercinio modelio laukia Lietuvoje? Ogi visai nebloga ateitis. Pikapus Lietuvoje dažniausiai perka ūkininkai ir įmonės bei privatūs asmenys, norėdami turėti nebrangiai atsieinantį džipą. Kodėl nebrangiai? Todėl, kad šios klasės automobiliams taikomos įvairios mokestinės lengvatos. Volkswagen markės automobiliai vieni populiariausių Lietuvoje, tad jei importuojančios kompanijos sustyguos kainodarą – sėkmė garantuota.
Tradicinis VW veidas
Amarok atrodo labai panašus į visus savo brolius iš VW šeimos. Lempos, grotelės, didžiulis markės ženklas – viskas kažkur jau matyta. Iš išorės modelis atrodo labai tvirtai. Vėliau tiuninguotojai iš jo padarys ką tik nori: bekelės monstrą, sportinį bolidą, ekspedicijoms skirtą automobilį ir t.t. Amarok vidus – būdingas visiems Volkswagen modeliams. Paprastas, suprantamas ir ergonomiškas. Vairuotojui nesunku surasti patogią darbo vietą. Nors medžiagos daug pigesnės nei Touareg salone, tačiau taip ir turi būti. Plastmasinės detalės gerai surinktos – matosi, kad ir po keleto metų eksploatacijos sunkiomis sąlygomis vaizdelis turėtų stipriai nepasikeisti.
Kaip važiuoja?
Bandymų diena buvo padalinta į dvi dalis – važiavimą asfaltuotais keliais ir bekele. Dažniausiai pikapai neblogai įveikia bekelę, o štai greitkeliai tikrai ne jų stichija. Amarok greitkelyje Viena–Bratislava demonstravo pikius sugebėjimus važiuoti dideliu (kaip pikapui) greičiu, gerai stabdyti, nelinguoti, nesiūbuoti ir nešokinėti per smulkias duobutes.
Maksimalus greitis – 181 km/h. Visai neblogai! Vadinasi, pagal važiavimo savybes orientuosimės į aukščiausių komplektacijų galingiausius variklius turinčius Nissan Navara ir Toyota Hilux modelius. Dyzelinsi 2.0 TDI Twin Turbo 163 AG variklis lengvai traukia Amarok, kurio krovinio dalyje testo metu buvo sumontuota 200 kg bagažo imitacija. Nuo 0 iki 100 km/h pikapas įsibėgėja dinamiškai – per 11,1 s.
Lietuvoje naujasis pikapas pasirodys tik kitų metų pradžioje, deja, jo kaina dar neskelbiama. Vokietijoje už prašoma nuo 28 941 eurų.
Išvada
Naujasis VW pikapas – tvirtas, greitas ir ekonomiškas (savo klasėje). Tie, kurie planuoja pirkti šios klasės modelį, tikrai turėtų palaukti ir “prisimatuoti” Amarok. Žinoma, viskas priklausys nuo kainos, bet jei ji bus konkurencinga, japoniškiems modeliams teks susirungti su rimtu konkurentu. Deja, Lietuvoje Amarok pasirodys tik kitais metais.