Įvairenybės
Pastaruoju metu užsukus į degalinę nuotaika kaskart vis labiau subjūra, nes degalai brangsta ne dienom, o valandom. O kaip norėčiau būti šeichu! Tada galėčiau degalus piltis tiesiai iš savo naftos šaltinio, rytais ilgai miegoti, per pietus su gražiausia iš sugulovių vartytis saulės spinduliuose… O vietoj savo ne pirmos jaunystės VW važiuoti išties solidžiu automobiliu. Pavyzdžiui, Bentley.
Sutapimas – britai kaip tik mane kviečia į savo naujausio sportinio automobilio pristatymą, kurį rengia dykumoje. Bet su anglišku švarku Omane neįmanoma ištverti – per karšta. Ką čia dėvi pasiturintys vyrai? Dišdaša – tai akinamai baltas apdaras. Ant išsinuomoto arabiško apdaro dar spėju prisiūti “Auto Bild” logotipą ir, pasipuošęs auksiniais pakabukais ir “Brilli” laikrodžiu, jau galiu vaidinti kilnų arabą.
Po devynių valandų skrydžio leidžiuosi Omano sostinėje Muskate. Na ir karštis – 35 laipsniai ir jokio šešėlio, nes čia nėra palmių. Ar tik nepamiršau apsauginio kremo? Tai ne problema. Mano “dykumų laive” net prietaisų skydelio medinė apdaila apsaugota nuo UV spindulių. Leiskite pristatyti: antros kartos Bentley Continental GT, kurį įsigyti bus galima nuo 2011 m. vasario. Bet šeichams suteikiama galimybė jį išbandyti jau dabar.
Apeinu pirmąjį ratą aplink automobilį. Jis 4,81 metro ilgio ir dviejų metrų pločio. Keista: teigiama, kad kiekviena jo kėbulo detalė pakito, bet iš tiesų Continental atrodo kaip ir anksčiau. Kas jame yra naujo, pastebiu tik iš antro žvilgsnio. Markei būdingą įmantrų baroką dabar pakeitė aštrios išilginės linijos.
Bentley gamintojai išdidžiai skelbia, kad GT svorį sugebėjo sumažinti 65 kg. Bet tai tik lašas ant įkaitusio akmens, nes gąsdinančios 2,3 tonos vis dar liko. Tiek sveria tik stambūs dideli visureigiai, su kuriais Omano šeichai smaginasi riedėdami per kopas. Bentley netinka tokiems “smėlio dėžės žaidimams”, bet jis tam ir neskirtas. Beje, visų varančiųjų ratų pakabą jis turi, tačiau ji labiau skirta tam, kad automobilis neslystų važiuodamas šlapia kelio danga. Skirtingai nei Dubajuje arba Abu Dabyje, Omane nelabai mėgstama išsiskirti, todėl turtingieji mieliau renkasi Bentley, o ne Rolls-Royce.
Po truputį darosi karšta po šeicho tunika, tad kiek įmanydamas skubu į vėsų odinį automobilio saloną. Pasuku raktelį. Dvylikos cilindrų variklis pakosėja ir veržliai suburzgia. Viduje išgirstu tylų ir švelnų, tarytum Šacherezados pasaka, dvylikos cilindrų šnabždesį. Mano ausys girdi pasakojimą apie VW agregatą, kuriam britai suteikė aukštuomenės rangą ir dabar jis turi dar daugiau galios. Tiksliau, net 575 arabų veislės žirgų “kaimenę”.
Nuspaudus akceleratorių, visos dykumos pelės šmurkšteli į urvelius. Dvylikos cilindrų turbininis agregatas startuoja be jokios įtampos, elegantiškai didindamas apsukas. Po poros akimirksnių spidometro rodyklė pašoka iki 100 km/h, ir tik pusė minutės teprireikia pasiekti maksimalų 318 km/h greitį. Tai skamba kaip miražas, tačiau į realybę gražina faktas, kad čia leidžiama važiuoti ne daugiau kaip 120 km/h greičiu. Sprendžiant pagal radarų kamerų skaičių, Omano valdovo sultono Qaboos iždas gauna pajamas ne tik iš naftos eksporto: baudos už greičio viršijamą – antras pagal dydį pajamų šaltinis.
Bentley savininkai – nesvarbu, ar jie su turbanu, ar su prabangiu švarku – nori galingų “ratų”. Tačiau šiais sunkiais laikais britų variklių “kalviai” nusiteikę kepti ir mažesnes “bandeles”. Greta šešių litrų W12 motoro Continental gerbėjai kitų metų pabaigoje sulauks ir kuklesnio 8 cilindrų variklio. Naujasis 450 AG agregatas, kuris, palyginti su W12, naudos net 40 proc. (!) mažiau degalų, pasiskolintas iš Audi RS 6.
Prabangus Bentley salonas išmuštas ploniausia aštuonių karvių oda, medžio apdailai buvo iškirstas ne vienas hektaras geriausios kokybės medienos, o nedidukas šveicariškas “Breitling” laikrodis panaikina bet kokį kasdienybės jausmą.
Ištraukiama peleninė – sunkus kaip švinas geležies luitas, iš kurio kitos markės galėtų pagaminti nediduką automobilį. 30 gigabaitų navigacinė sistema su “Google Earth” grafika padės orientuotis bet kuriame pasaulio kampelyje. Specialiai Bentley vairuotojui per aukščiausio lygio “Naim” firmos audiosistemą bus sugrotas britų taip mėgstamas iškilmingas “Pomp and circumstance” maršas. Sėdynių, kurių apmušalai yra tinklinio rašto, masažo technologija taip pat pasiskolinta iš Audi, bet jei visą naktį praleidai savo hareme, norėtųsi ko nors minksčiau.
Už naująjį Continental GT britai prašo 184 tūkst. eurų (per 635 tūkst. Lt). Šeichui tai tik smulkios išlaidos – jis gali įsigyti kad ir du tokius Bentley, o vidutiniškai uždirbantis europietis, pamatęs tokią kainą, nusiraminimui surūkys kaljano porciją. Omane už tiek pinigų galima nusipirkti 15 kupranugarių. Išgėrę 90 litrų skysčio, kupranugariai taip pat skrietų kaip vėjas, nors jais joti ne taip patogu. Tačiau tai sena šios šalies tradicija. Taigi renkuosi abu variantus – ir Continental, ir kupranugarius. Bent kartą gyvenime jaučiuosi tikru šeichu.