Automobiliai
Kiekvienais metais Lietuvoje į techninę apžiūrą atvyksta per pusę milijono automobilių. Kaip paaiškėjo, iš pirmo karto ją pereina tik maždaug pusė transporto priemonių. O apie dešimtadalį apžiūros nepereina nei iš antro, nei iš trečio karto.
Asociacijos “Transekta” ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos duomenimis, pernai iš 560 tūkst. lengvųjų automobilių techninę apžiūrą iš karto sėkmingai įveikė 55 proc. transporto priemonių. Šiemet sausio–gegužės mėnesiais “pasitikrinti” buvo atvykę 200 tūkst. automobilių, iš kurių pirmą kartą patikrą pereiti pavyko 54-iems proc.
Tikrintojų duomenimis, dažniausios bėdos, dėl kurių automobiliams nepavyksta iš karto pereiti techninės patikros, yra neveikiantys žibintai. Dažniausiai (11 proc. atvejų) neveikia artimųjų šviesų žibintai, tačiau dažnai koją pakiša ir tolimųjų, rūko ar gabaritinių žibintų gedimai.
Kiti dažnai pasitaikantys trūkumai – priekinio tilto defektai, neveikiantis rankinis stabdys, taip pat nesureguliuota išmetimo sistema.
Autoriui nevertetu taip kategoriskai tvirtinti,kad puse Lietuvos vazineja netvarkingu automobiliu.Kad perdega lemputes,nieko nuostabaus,ju jos dega vos uzvedus varikli,taigi sudega greitai ir vairuotoja tikrai ne visada pastebi si gedima,ipac sviesiuoju paros laiku.As tokius gedimus laikau neesminiais,zinoma dalis ju gali buti del aplaidumo.Taciau sio straipsnio moto izvelgiu tame,kad jis tikriausiai turi paskirti,motyvuoti ,kad senus automobilius i tech.apziura reiketu pristatyti kasmet.Autorius pats pripazista,kad kiti rimti defektai pasitaiko zymiai reciau.Na o argumentas,kad apziura nepraeina is pirmo karto,tai nerimta,nuvaziavai suzinojai ka reikia patvarkyti,pasitvarkai kur reikia,o po to damokejas kelis litus praeni apziura.As taip darau ir nemanau,kad vaziuoju netvarkingu automobiliu.Automobilio bukle visada priklauso nuo savininko poziurio i savo arimuju ir aplinkiniu sauguma.