Didžiausias Baltijos šalyse informacinių technologijų ir verslumo renginys #SWITCH! šiemet į „Litexpo“ parodų rūmus sutraukė maždaug 5 tūkst. lankytojų. Bene dažniausia renginyje skambėjo mintis, kad sparčiai besivystančios skaitmeninės technologijos atveria kelią į globalų verslą gerokai platesniam ratui žmonių nei bet kada anksčiau. Vadinasi, potencialo turime – tereikia nepraleisti progos.
Lietuva Europos startuolių žemėlapyje jau dabar yra gana ryški. Ne tik dėl to, kad turime daug šių naujų verslų. Lietuvių idėjos sugeba pritraukti užsienio rizikos kapitalo fondų investicijų. Į Lietuvių steigiamas įmones nesibodi investuoti tokie grandai kaip „Accel Partners“, „Insight Venture Partners“, „Wellington Partners“, „General Catalyst Partners“, „Octopus Investments“ ir kiti.
Skaičiuojama, kad pernai Lietuvos startuolių ekosistema pritraukė net 46 mln. eurų investicijų ir sukūrė daugiau kaip 130 darbo vietų. Prognozuojama, kad didės ne tik jų skaičius, bet ir valstybei teikiama nauda. Juk startuoliai pernai sumokėjo apie 0,5 mln. eurų mokesčių.
Taigi, dėl geografinės padėties, stiprių IT profesionalų ir aktyvios startuolių bendruomenės Lietuva turi nemažai galimybių tapti dar ryškesniu modernių verslų centru.
#SWITCH! sumanytojas ir pagrindinis renginio organizatorius Europos Parlamento narys Antanas Guoga įsitikinęs, kad Lietuva turi visas sąlygas tapti regiono startuolių sostine: „Esame įdomūs, turime potencialo, tik reikia drąsos tuo pasinaudoti. Mums trūksta tik IT įgūdžių ir verslumo. Būtent todėl kilo mintis surengti renginį, kuriame šalies jaunimui, viešajam sektoriui ir verslo atstovams parodytume skaitmeninės ateities galimybes ir kelius“, – sakė A.Guoga. Jis pridūrė, kad #SWITCH! renginio partneriais tapo globalios kompanijos – „Amazon“, „Microsoft“, „Google“, „Nasdaq“ ar „Allegro“.
A.Guoga juokavo, kad jei šalies Vyriausybė ir valstybinės institucijos imtų galvoti ir dirbti kaip startuoliai, Lietuva išsiveržtų greta skaitmeninės rinkos lyderių. Pastarųjų svarbiausia užduotis yra užtikrinti palankias sąlygas tokiems moderniems verslams kurti ir plėsti.
#SWITCH! apsilankė ir savo pastebėjimais apie skaitmeninės rinkos iššūkius bei galimybes dalijosi Europos Komisijos viceprezidentas Andrusas Ansipas, Švedijos verslo ir inovacijų ministras Mikaelas Dambergas, Lietuvos užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, „Google“ verslo direktorius Centrinėje ir Rytų Europoje Arturas Waliszewski, „Amazon“ Europos viešosios politikos vadovė Eirini Zafeiratou, „Microsoft“ technologijų vadovas Centrinėje ir Rytų Europoje Dejanas Cvetkovicius, „Allegro Group“ viešosios politikos vadovas Chrisas Sherwoodas, sėkmingiausio pasaulio startuolio „Uber“ generalinis direktorius Rytų Europoje Anthony le Rouxas ir daugiau nei šimtas kitų geriausių skaitmeninės rinkos ekspertų ir modernių technologijų kūrėjų.
#SWITCH! dėmesį skyrė ne tik skaitmeninių technologijų tendencijoms aptarti, bet ir praktiniam jų išbandymui. „Technologijų mugėje“ buvo galima generuoti mintis apie galimus e-verslus, o labiau patyrę skaitmeninės industrijos vilkai dalijosi patirtimi apie sėkmingų startuolių ir naujų įmonių kūrimą. Taip pat vyko „hakatonas“ – programavimo varžybos. Čia varžėsi septynios komandos, sudarytos iš maždaug 10 dalyvių. Jiems talkino, konstruktyviai kritikavo ir kuriamas programėles tobulinti padėjo 40 mentorių komanda: startuolių kūrėjai iš Lietuvos ir pasaulio, didžiųjų skaitmeninio verslo korporacijų atstovai, kiti profesionalai. „Hakatoną“ laimėjo per dvi dienas sukurta programėlė „Photo Reporter“, kurios padedami gyventojai gali fotografuoti problemas mieste – šiukšles, grafičius, duobes ir operatyviai apie jas informuoti atsakingas tarnybas.