2011 Kovo 02

RWE Azubis

Triratis atgimė antram gyvenimui

veidas.lt

Heinkel Kabine – taip pavadintas minimobilis Vokietijoje buvo gaminamas šeštojo dešimtmečio viduryje. Šiandien šis triratis mažylis yra puiki platforma elektromobiliui – taip teigia Vokietijos energetikos koncerno RWE praktikantai. Ir imasi įgyvendinti savo sumanymą.

"Veido" archyvas

RWE koncerno praktikantai kartu su praktikos vadovu Albertu Heinenu (automobilyje kairėje) ir vokiškojo “Auto Bild” redaktoriumi Stefanu Voswinkeliu

Kai užsidaro mažytės durelės, pasidaro ankšta, labai ankšta. Sėdžiu prie Heinkel Kabine vairo, man prie šono RWE praktikantų vadovas Albertas Heinenas. Mano keliai remiasi į prietaisų skydelį, o galvą esu priverstas įtraukti į pečius. Ir ką aš čia veikiu?

“Auto Bild” ekspertai buvo pakviesti į išskirtinį elektra varomo Heinkel Kabine triračio bandomąjį važiavimą. Heinkel? Elektromobilis? Toks neegzistuoja. Bet būtų šaunu tokį turėti. Taip mąstė A.Heinenas, kai savo praktikantams ieškojo naujos įdomios užduoties. Jis pats važinėja vienu šeštojo dešimtmečio minimobiliu, kurio gamyba, gerėjant ekonominei padėčiai, buvo nutraukta. Kadangi po Antrojo pasaulinio karo žaliavų resursai buvo riboti, pirmasis Ernsto Heinkelio sukonstruotas automobilis buvo mažas ir lengvas.

"Veido" archyvas

RWE nupirko Heinkel Kabine Švedijoje. Automobiliukas į Vokietiją buvo gabenamas nedideliu furgonu

“Mes taip pat turėjome ribotą biudžetą, todėl galėjome įpirkti tik pigius akumuliatorius. Taigi bazinis automobilis privalėjo būti kuo lengvesnis ir vienu įkrovimu turėjo nuvažiuoti kuo didesnį atstumą”, – pasakoja A.Heinenas. Heinkel sveria 245 kilogramus. Projekto įgyvendinimo pradžia buvo sunki, niekaip nepavyko rasti tinkamos būsimo automobilio platformos. Po keletą mėnesių trukusių paieškų, A.Heinenui ir jo praktikantais pagaliau nusišypsojo sėkmė – už 3000 eurų Švedijoje jie įsigyti Heinkel Kabine su sugedusiu varikliu. Nedideliu furgonu mažylis 1700 kilometrų buvo gabenamas į Raušermiūle mokymo centrą netoli Koblenco (Vakarų Vokietija). Nuo to momento A.Heinenas visą atsakomybę už E-Heinkel elektromobilio gamybą perdavė praktikantams, kurie netrukus išsirinko projekto vadovą.

Jaunieji konstruktoriai privalėjo mąstyti apie tokius dalykus, kurie iki šiol buvo visai nesusiję su jų profesija: planuoti biudžetą ir numatyti tolesnę veiklos eigą.

“Pirmasis iššūkis buvo visai surūdijusio kėbulo restauravimas”, – pasakoja aštuoniolikametis projekto vadovas Patrickas Braunas. Suvirinimas, šlifavimas smėliu, dažymas – nei vienas praktikantas tokių darbų iki šiol nebuvo dirbęs. Jiems talkino labiau patyrę kolegos ir pagaliau atėjo akimirką, kai Heinkel tapo šiuolaikiniu automobiliu.

Derybos su tiekėjais taip pat buvo nelengva užduotis. Kokį variklį pirkti? Kiek jis turėtų kainuoti? Koks akumuliatorius būtų tinkamas? Kokios galios jis turėtų būti? Turėdami nedidelį biudžetą  praktikantai galėjo įpirkti tik akumuliatoriaus elementus (celes), o galią reguliuojančią elektroniką turėjo sukurti patys. “Tai užtruko gana ilgai, mums reikėjo atlikti daug bandymų”, – sako Patrickas. Pabaigus darbus, P.Braunas ir jo komanda kreipėsi į Techninės priežiūros tarnybą TUV. Pavasarį ji turėtų išduoti leidimą Heinkel Kabine eksploatuoti.

“Dirbdami prie projekto, praktikantai išmoko atkakliai siekdami tikslo matyti toliau savo nosies”, – teigia A.Heinenas. Dirbdami savarankiškai, jie galėjo džiaugtis pirmaisiais sėkmingais rezultatais.

Apie projekto įgyvendinimą sužinojo ir Davidas Heinkelis, firmos įkūrėjo Ernsto Heinkelio anūkas. Jis ketina atvykti į Raušermiūle ir stebėti, kaip ateities technologijos pritaikomos antikvariniam automobiliui. Įgyvendinus pirmąją projekto dalį, įrodyta, kad seną automobilį ne tik galima prikelti antram gyvenimui, bet ir įdiegti jame šiuolaikines technologijas. Tiesa, stambūs vyrai šiame elektromobilyje sunkiai tilps.
Parengta pagal “Auto Bild”

Informacija apie HEINKEL

“Heinkel AB” buvo viena didžiausių lėktuvų gamintojų. Bendrovė įkurta 1922 m. Varnemiundėje (Vokietija). Po Antrojo pasaulinio karo lėktuvų gamyba šioje šalyje buvo stipriai ribojama. Netrukus bendrovė persikėlė į Štutgartą ir ėmėsi konstruoti lengvųjų automobilių variklius. Kompanijos klientai buvo “Saab” ir “Tempo” koncernai. 1955 m. automobilių rinkoje “Heinkel” pristatė savo kūrinį Heinkel Kabine. Mintį sukurti tokį automobiliuką pakišo italų Isetta, bet Heinkel modelis yra didesnis, jame telpa du suaugę ir du vaikai. Iš viso buvo parduota 11 975 Heinkel Kabine automobiliukų.

1958–1965 metais jo gamyba buvo pratęsta Didžiojoje Britanijoje. 1964-aisiais “Heinkel” bendrovė susijungė su “Weserflug” ir “Fokke-Wulf” aviacinės technikos gamintojais, kurie laikomi dabartinės Europos aeronautikos gynybos ir kosmoso kompanijos EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) pradininkais.

Parašas
Firmos įkūrėjas Ernstas Heinkelis (nuotrauka viršuje) buvo genialus ir labai darbštus konstruktorius. Heinkel Kabine (dešinėje) daugeliui šeimų šeštąjį dešimtmetį tapo susisiekimo priemone
+foto – Ernst_Heinkel.jpg, heinkel-pro.jpg

Parašai
RWE nupirko Heinkel Kabine Švedijoje. Automobiliukas į Vokietiją buvo gabenamas nedideliu furgonu
+foto – Hei_Karo_RWE27.jpg

2009-ųjų vasarį Heinkel buvo pristatytas į RWE mokymo centrą Raušenmiūle netoli Koblenco
+foto – Hei_Karo_RWE22.jpg

Inventorizacija: variklis sugedęs, dugne skylės, bet visos detalės yra, o svarbiausia – puiki platforma
+foto – Hei_Karo_RWE28.jpg

Kai Heinkel buvo išrinktas, pirmiausia buvo imtasi suvirinimo darbų, po to atėjo eilė padirbėti smėliasrove ir tada praktikantai pradėjo įgyvendinti savo projektą
+foto – Hei_Karo_RWE32.jpg

Projekto vadovas Patrickas Braun (kairėje) ir Tanja Schmitz tikrina elektra varomo Heinkel laidų  sistemą
+foto – HEINKEL_JCH_23.jpg, HEINKEL_JCH_56.jpg

RWE koncerno praktikantai kartu su praktikos vadovu Albertu Heinenu (automobilyje kairėje) ir vokiškojo “Auto Bild” redaktoriumi Stefanu Voswinkeliu
+foto – HEINKEL_JCH_08_frei.jpg

Taupydami lėšas, praktikantai patys sujungė akumuliatorius (viršuje) ir sukūrė gudrią įkrovimo elektroninę sistemą (kairėje), kuri neleidžia perkaisti atskiroms akumuliatoriaus celėms
+foto – HEINKEL_JCH_36.jpg

Restauruota važiuoklė ir amortizatoriai grįžo į savo vietas
+foto – HEINKEL_JCH_60.jpg

Britų gamintas Heinkel Kabine buvo parduodamas kaip Heinkel Trojan
+foto – HEINKEL_JCH_41.jpg

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...