Lexus CT 200h
Naujas kompaktinis Lexus modelis bus tik hibridinis
Prabangių automobilių gamintojas iš Japonijos rinkai pristato naują “Premium” segmento modelį – pirmąjį Lexus kompaktinį hibridą CT 200h.
Metų pabaigoje “Toyota Motor” gamykloje Kiusiu saloje (Japonija), kur gaminami hibridiniai automobiliai, oficialiai bus pradėta serijinė pirmojo kompaktinio Lexus gamyba. Šiuo modeliu koncernas įžengs į populiarųjį C segmentą ir sustiprins “Premium” klasės hibridinių technologijų lyderio poziciją. Bus siūloma tik viena – hibridinė CT 200h versija, varoma benzininio ir elektrinio variklio.
Hibridinė sistema
Modelyje panaudota antra Lexus Hybrid Drive sistemos karta, kurią sudaro benzininis 1.8 VVT-i variklis (99 AG), elektrinis variklis (82 AG), generatorius ir nikelio-metalų- (gal nikeliuoto metalo?) vandenilio akumuliatoriai. Bendra sistemos galia siekia 136 AG ir leidžia iki 100 km/h įsibėgėti per 10,3 s, o maksimalus greitis yra 180 km/h. Modelyje sumontuota elektra valdoma CVT transmisija.
Vairuotojas vidurinėje konsolėje įtaisytu reguliatoriumi gali rinktis vieną iš keturių hibridinės sistemos darbo režimų: “Normal”, “Eco”, EV ir “Sport”. Pirmieji trys skirti važiuoti ekonomiškai, tad pavaros, vairo sistemos ir pakabos darbas tam ir yra suderintas. Paspaudus mygtuką “Start”, perjungus CVT svirtį į padėtį “Drive” ir spustelėjus akceleratoriaus pedalą, mašina visada juda elektriniu režimu. Jei pradedame važiuoti ramiai, benzininis variklis nenaudojamas.
Panašiai yra ir pasirinkus EV režimą – juo be mažiausio garso galima važiuoti 2 km atstumą (iki 45 km/h greičiu). Jei baterija baigia išsikrauti arba pradedame važiuoti dinamiškiau, benzininis variklis įsijungia automatiškai. Apie tai, kaip sistema naudoja pavienius hibridinės sistemos elementus, vairuotojas informuojamas prietaisų skydelyje pasirodančiais vaizdiniais pranešimais.
Įjungus režimą “Sport”, Lexus 200h įgauna žavesio. Naudodami visą sistemos galią, galime važiuoti dinamiškai. Tuomet keičiasi vairo stiprintuvo charakteristikos, važiavimo stabilumo sistemos (VSC) ir važiavimo krypties kontrolės sistemos darbas bei prietaisų skydelio apšvietimas (rami mėlyna spalva užleidžia vietą agresyviai raudonai). Prietaisų ekrane vietoj hibridinės sistemos darbo režimo pasirodo apsukų matuoklis.
Dėl nepriekaištingai suderintos pakabos ir geros įrangos CT 200h važiuoja labai maloniai. Kiek Lietuvoje kainuos naujasis Lexus hibridas – dar neskelbiama.
Išvada
Geras šiuolaikinių technologijų, prestižo ir komforto derinys. Šia mašina verta susidomėti. Ji gali būti įdomi alternatyva dyzelinėms Audi, BMW ar Mercedes versijoms. Lietuvoje naujoko kaina dar neskelbiama, bet tikėkimės, kad ji bus protu suvokiama.