“Sankabos defektas, nevažiuoja ir neužsiveda, esant reikalui yra galimybė užvesti”, “priekinis stiklas skilęs, nes važiuojant atsidarė kapotas, truputį traška viena granata”, “atsivežkite savo akumuliatorių”, – tai tik keletas automobilių, kainuojančių mažiau nei 1000 litų, aprašymų. Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, tokių automobilių kasmet Lietuvoje pardavinėjama virš 6 tūkst.
Per vienuolika šių metų mėnesių automobilių už 1 tūkst. litų ar mažiau buvo pardavinėta daugiau nei per visus 2012-uosius – 6299. Šiuo metu ieškant nedaužto automobilio už mažiau nei 1 tūkst. litų būtų galima rinktis iš 300 naudotų automobilių.
“Tokių automobilių pasirinkimas nėra didelis. Parduodama jų gerokai mažiau, nei rieda Lietuvos keliais. Beveik 14 procentų viso Lietuvos automobilių parko sudaro transporto priemonės, senesnės nei 21 metų ir kurių daugumos vertė – mažesnė nei 1 tūkst. litų”, – sako Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas.
Pasak automobilių rinkos eksperto, vidutinė automobilių iki 1 tūkst. litų kaina – 600 litų. “Taigi, norint nusipirkti lietuvių mėgstamą naujutėlaitį bazinės komplektacijos “Audi A6”, reikėtų parduoti 222 “senuosius” automobilius”, – skaičiuoja V. Daukšas.
Dauguma Lietuvoje už 1 tūkst. litų ar mažiau pardavinėjamų automobilių – vokiški. Absoliutus ir daugiametis pigiausių važiuojančių automobilių rinkos lyderis – “VW Golf”. “Neužmušamu” pravardžiuojamas “Golfas” ženkliai lenkia kitus populiarius seniausius modelius – “Audi 80 ” ir “VW Passat”.
Nors šiuo metu Lietuvoje populiaresni dyzeliniai automobiliai, pigiausių automobilių rinkoje daugiau nei pusė transporto priemonių varomi benzinu, o dar penktadalis – benzinu ir dujomis. Pasak automobilių rinkos eksperto V. Daukšo, seniau benzininiai varikliai buvo gerokai populiaresni, todėl jų pigiausių automobilių rinkoje ir yra daugiau.
Pigiausių pardavinėjamų automobilių amžius – įvairus, tačiau dominuoja 22-15 metų senumo automobiliai.
Taigi, jeigu kišenėje turite tūkstantį litų ir ketinate pirkti transporto priemonę, greičiausiai įsigysite maždaug 15 – 18 metų senumo vokišką automobilį su benzininiu varikliu. Tokio amžiaus automobiliuose elektronikos nėra daug, juos remontuoti gan paprasta ir nebrangu.
“Šie automobiliai savo pagrindinę funkciją atlieka – jie važiuoja. Gali pasisekti rasti gerai išlaikytą “senuką”, kuris dar penkis metus važiuos, tačiau labai dažnai senais ir pigiais automobiliais žmonės nėra linkę rūpintis ir jais važiuojama tol, kol jie važiuoja. Tuomet pirkėjas rizikuoja įsigyti techniškai netvarkingą, taigi ir pavojingą transporto priemonę”- svarsto V. Daukšas.
Teksto pabaigoje-labai teisingas sakinys:”Šie(t.y.”senukai”-Tas) auto-mobiliai savo pagrindinę funkciją atlieka-jie važiuoja”.Tikrai.Dar ir kokį žmogų,daiktą veža leistinu greičiu.O kokia kitokia lengvojo auto funkcija, jeigu ne papamobolis,ne Dakaro raliui ar kokios pec. paskir-
ties? Negi funkcija- pasipuikuoti blizgėsiu,keliais šimtais arklių po kopotų-raut iš vietos greičiau raketos ar kitokia paikybė?Ir ne už 1,
dargi ir ne už 10tūkst.Lt…Manyčiau:pirkdamas naudotą auto žiūrėk per kiek rankų jau perėjęs ir ypač-kiek patikimas pardavėjas.Pats važinėju iš pirmų rankų pirkta 23-uosius bebaigiančia “Audi 80″.Ir be vargo dar TA praeinu iš karto,benzino ima 6-7,5l/100km,o rūdžių-nė ženklelio.Tie-
sa,važinėju palyginti nedaug-iki 20tūkst.km,bet ekonomišku režimu kiau-
rus metus ir ne vien asfaltu.Nedaug ir detalių keičiau.Dabar siūlyk man už ją 1000Lt- net nekalbėčiau,o už 2000Lt pardavęs bene manyčiau greičiau kiek pralošęs negu išlošęs.
Tu paprasciausias moliugas, kuris neistengia nusipirkti normalios masinos ir tau atrodo, kad kazkas puikuojasi vazinedamas prabangesniu automobiliu ? Asilo pompa… ka tu supranti ? Siaip zmones (normalius zmones turiu omeny, ne toki ziurkeina kaip tu) perka automobili, palei savo galimybes (dauguma jas pervertina) ir beabejones nori vazinet, komfortiskai, bet ne per daug prabangiai (kaip dauguma jaunimo daro, kad tik pasipuikuot. Ir beja tada nuspirk arkly ir vezima, sie du dalykai taipogi gali puikiai atlikti transportavimo funkcija ( kuria anksciau ir atlikdavo ) ir ne tik, dar galesi dirvas issiart…. ir kokio bybio tu tauski nesamones, apie savo supuvusia auduke, kuri kopia i trecia desimteti ir, kad ten anei kvapo rudziu… man rodos Tau ponuli, kazkas su smegenim negerai …. zodziu eik ir isdulkink savo auduke i “glusaka” (duslintuvas) jei neaisku….