2010 Liepos 14

Teisinga sėdėsena

Vairavimas be nugaros skausmo

veidas.lt

Važiuoti automobiliu atsistojus niekaip nepavyks. O kadangi žmogus sutvertas ne sėdėti, kelionėje dažnai paskausta nugara. Keletas paprastų triukų užkirs kelią blogiems pojūčiams.

Jei prie vairo bus sėdima taisyklingai, tik tuomet pavyks važiuoti neįsitempus. Keletas patarimų, kaip reikia sėdėti:

● Žmogaus sėdimoji dalis turi būti kiek galima arčiau atlošo.

● Pristumti sėdynę į priekį tiek, kad kojos būtų šiek tiek sulenktos, o pedalai lengvai pasiekiami.

● Sėdynės atlošą palenkti taip, kad vairą laikytumėte truputį sulenktomis rankomis per alkūnes, pečiai turi remtis į atlošą.

● Sėdėti būtina kiek galima aukščiau. Taip pavyks užtikrinti geresnį matomumą ir dubuo bus tiesus.

● Sėdimojo paviršiaus ilgį sureguliuokite taip, kad tarp pakinklio ir sėdynės krašto tilptų trys pirštai.

● Stuburo atramą (t.y. sėdynės atlošą) reikia sureguliuoti taip, kad ji pirmiausiai būtų prigludusi prie juosmens (diržo srityje) nugaros srityje.

● Viršutinė galvos atramos briauna turi sutapti su viršugalviu.

● Atstumas tarp galvos ir galvos atramos neturi būti didesnis kaip 10 centimetrų.

"Veido" archyvas

Idealu: atstumas tarp sėdynės krašto ir pakinklių – trys pirštai

Keletas tempimo pratimų

"Veido" archyvas

Nugara tiesi, krūtinės ląsta į priekį, apglėbkite vairą ir pabandykite įsitempti. Stiprina nugarą, rankas ir pečius

"Veido" archyvas

Rankas sunerkite už galvos, galvą lengvai atloškite, palaikykite ir atleiskite. Stiprina sprandą

"Veido" archyvas

Rankas uždėkite ant išorinės kelių pusės, kojomis stumkite rankas į šalis. Stiprina šlaunis

"Veido" archyvas

Trumpo sustojimo metu viso kūno tempimo pratimas. Tam reikia išlipti iš automobilio, ištiesti rankas, įkvėpti ir išpūsti krūtinės ląstą, luktelėti ir iškvėpti

Taip gaminamos serijinės sėdynės

Jei serijinės gamybos sėdynė nugarą prilaiko neteisingai arba ji per minkšta, išgelbėti gali tik baldininkas. Tačiau atsargiai, tvarkant serijinę sėdynę, negalima pažeisti nei oro pagalvių, nei saugos diržų. Todėl kreiptis reikia tik į patyrusį automobilinių sėdynių baldininką.

Gera automobilio sėdynė tai gali

● Kietų apmušalų sėdynė nugarą prilaiko geriau nei minkštų.

● Atrama turėtų mažiausiai siekti iki pečių ir jokiu būdu ne žemiau.

● Labai svarbu yra nugaros prilaikymas iš šonų ir reguliuojama pusiaujo ir stuburo atrama.

● Reguliuojamos turėtų būti ir galvos atramos, ir sėdimosios dalies aukštis ir palinkimo kampas.

● Sėdimoji dalis turėtų būti pailginama, kad šlaunys remtųsi į sėdynę – tai pagalba nugarai.

"Veido" archyvas
Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...